Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





גן משולב

גני ילדים – גן משולב

גן משלב או גן משולב הינו גן שבו שוהים ילדים מהחינוך הרגיל וילדים מהחינוך המיוחד. בדרך כלל שני שליש מהילדים הם מהחינוך הרגיל ושליש הם מהחינוך המיוחד. גן משלב לרוב הינו גן המכיל מספר ילדים קטן יותר מאשר גן ילדים רגיל (עד 25 ילדים). בגן המשלב יש בדרך כלל שתי גננות. גננת רגילה וגננת המתמחה בחינוך מיוחד. גן משלב לרוב הוא גן לגילאי 5 – גן חובה.

השילוב של הילדים עם הצרכים המיוחדים יכול להיות לכל אורך היום, או רק בחלקים מסויים של היום.

חוק השילוב מאפשר לשלב ילדים עם הפרעות תקשורת (אוטיזם) ופיגור (תסמונת דאון) במסגרות החינוך הרגיל במסגרת גן משלב.
מה מקבל ילד עם צרכים מיוחדים מגן משולב ?
ילד זה נחשף לשפה עשירה ותקינה, הרגלי משחק ולמידה מפותחים ונורמות התנהגות מקובלות. ילדים עם צרכים מיוחדים המשולבים בגנים משלבים נוטים להתנהגויות נורמטיביות יותר. הם גם צריכים להתאים את התנהגותם לסביבה ולא להפך. ילדים עם תסמונת דאון המשולבים בגן רגיל נחשפים לשפה טובה, נוטים לחקות התנהגויות נורמטיביות של ילדים אחרים, בניגוד להתנהגויות חריגות ושליליות שעשויות לבוא לידי ביטוי בגן הכולל רק ילדים עם קשיי התפתחות/ קשיי שפה/ או אחר.

מה מקבל ילד נורמטיבי משהייה ליד ילד עם צרכים מיוחדים בגן משולב ?
בעיניים בלתי מקצועיות נראה כי ילד רגיל שעימו מצויים ילדים עם צרכים מיוחדים רק מפסיד, אך למעשה לא כך הדבר. ילדים שנחשפים בגיל צעיר לקשיי התפתחות של ילדים אחרים (קשיי שפה, מוטוריקה ועוד) גדלים להיות ילדים עם פתיחות וקבלת השונה. הם מסוגלים להיות יותר סבלניים כדי לתת לילד המתקשה לדבר ולהסביר את עצמו לאט לאט, הם מסוגלים לפתח אמפתיה לזולת כשרואים ומתנסים במתן עזרה לילד האחר. באופן עוד יותר חשוב הם מפנימים את הרעיון הכל כך חשוב שילד שונה הוא אינו רע או מסוכן אלא בסך הכל ילד שצריך להכיר ולהבין.