Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





פתרון בעיות אצל ילדים

פתרון בעיות אצל ילדים  

האם הילד שלך מתקשה לפתור בעיות באופן עצמאי? האם הוא תמיד ניגש לגננת בגן כדי שתעזור לו ? האם גם בעיות פשוטות הוא אינו יודע לפתור? האם אתם מוצאים את עצמכם עוזרים לילד בתפקודים רבים ?

פתרון בעיות היא אופרצית חשיבה מורכבת ולמעשה ניתן לומר שמדובר באחד מתהליכי החשיבה המורכבים ביותר. פתרון בעיות מצריך באופן כללי תהליכי איסוף נתונים המאפשר הבנת בעיה, הגדרת מהות הבעיה, העלאת אפשרויות לפתרון, בחירת פתרון מתאים, תכנון רצף ביצוע הפתרון, הוצעה לפועל ובקרת ביצוע.  לא סתם אומרים שאינטיליגנציה היא יכולת לפתור בעיות. בגן או בבית הספר נתקל הילד בבעיות רבות: בעיות התארגנות עם חפצים (איך להשתמש בחפצים חדשים), בעיות חברתיות (סכסוכים, עם חברים, חרם חברתי, קשיי השתלבות), בעיות לימודיות (קשיי הבנה, הספק להכין שיעורים ולהעתיק מהלוח) ועוד.

אז מה עושים כדי ללמד את הילד לפתור בעיות ?

הכלל הראשון ואולי החשוב והבסיסי ביותר הוא להימנע מלפתור לילד את הבעיות שלו על ידי ביצוע של הפעולה, שינוי סביבה ועוד. לדוגמה, אם ילד מתקשה להסתדר עם חברים, לא לחשוב על אופציה של העברת בית ספר או שיחה עם המורה כאופציה ראשונה. אם הילד מתקשה לארגן ילקוט או מערכת לא לסדר לו את החפצים ולפתור את הבעיה כל פעם מחדש. העולם כולו סובב סביב הצורך לפתור בעיות ולכן הקלה או מניעת הבעיה רק תמנע מהילד לרכוש כלים לבעיות עתידיות שיצטרך לפתור.יכולת פתרון בעיות תשמור על בטחון העצמי של הילד ותפתח את תחושת היכולת.

הכלל השני הוא לנסות להבין איזה סוג של תהליך חשיבתי, מיומנות מוטורית או מיומנות חברתית נדרשת לפתרון הבעיות של הילד ושלילד חסר. להלן שתי אפשרויות
התמדה - יש ילדים רבים שלא מצליחים לפתור בעיות לימודיות ואחרות כי מתייאשים מאוד מהר. במקרה זה הילד צריך ללמוד להתמיד, ולא לוותר ולנסות לחשוב באיזה דרכים ניתן לפתור את הבעיה.
העלאת השערות - יש ילדים שמתקשים לפתור בעיות חברתיות. במקרה זה חשוב לבדוק עם הילד מסוגל לייצג את עצמו בצד של חברו למריבה, לעלות השערות בנוגע לפתרונות האפשריים ולבדוק במוחו עד כמה פתרונות אלו אמפתיים, רגשיים ויעילים.
סרבול מוטורי וקשיי מוטוריקה עדינה - במידה והילד מתקשה להפעיל חפצים, האם מתקשה במיומנויות מוטוריקה עדינה, האם זקוק לתיווך כדי להבין את רצף שלבי הפעולה המוטורית.

דרך נוספת היא להתייעץ עם איש מקצוע כגון מרפאה בעיסוק או פסיכולוגית חינוכיתבמידה וקשיי פתרון בעיות הם רבי היקף. אנשי מקצוע יוכלו לסייע בניתוח המקור של הקושי לפתור בעיות ובמתן כלים להתמודדות עם קשיים אלו.

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק