Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





אבחון בעיות רגישות יתר למגע דרך ריפוי בעיסוק

אבחון ריפוי בעיסוק לילדים עם רגישות יתר

האם הילד שלך נמנע לגעת בדבק וצבעי ידיים? האם צריך לנקות לכלוך  מהידיים באופן מיידי ? האם תוויות החולצה מפריעות לו ? האם רוצה ללכת עם גרביים גם בקיץ? מה לגבי קולות ? האם נבהל או סוגר את אוזניו כששומע קול חזק של מטוס, שואב אבק או צעקה ? אם כן יתכן והילד שלכם הוא בעל פרופיל תחושתי של רגישות יתר...

ילדים רבים מופנים לאבחון ריפוי בעיסוק עקב סימנים לבעיות תחושתיות המפריעות לתפקודם היומיומי: באופן כללי מרבית הילדים המופנים לריפוי בעיסוק עקב בעיות תחושתיות הם בעלי בעיות מודלוציה. מה הכוונה ? ילדים אלו מתקשים לווסת ולארגן את כמות ועוצמת הגירויים המגיעים אליהם דרך ערוצי השמיעה, המגע בגוף בפה (סוגי מאכלים) ועוד. ילדים אלו מגלים רגישות יתר לתחושות השונות.

רגישות יתר : ילדים בעלי סף נמוך לערוץ תחושה כלשהו. ילדים אלו חווים לעיתים קרובות תחושה של מאכלים שונים ותחושת מגע שונות כבלתי נעימות ומציפות. ילדים אלו יעשו הכל כדי להימנע ממפגש עם גורמי תחושה אלו ולכן ינסו לשלוט במצבי אוכל ותחושה. לדוגמא, ילדים אלו ירצו לאכול תמיד אותם מאכלים קרנצים וימנעו ממאכלים נוזליים כמו רוטב של קציצות, מרקם נוזלי. הבעיות התחושתיות יובילו לבעיות התנהגות של תסכול נמוך, תנועתיות יתר,מוסחות. ילד כזה  למשל עלול להתעצבן ולכעוס כשילד אחד נוגע בו בטעות כי יחוש את המגע כגורם מציף, הוא יכול לחוות תחושות מציפות ולא נעימות במגע של בוץ, חול בנעלים, דבק באצבעות ולפתח דפוס הימנעותי מחומרים אלו. ילד זה יכול להיות גם מוסח מדברי הגננת כששומע רעש חזק המציף את מערכת השמיעה שלו.

הטיפול ברגישות יתר (סף רגישות נמוך) הגורר הימנעות מגרייה כולל אבחון ממוקד של הפרופיל התחושתי ומאפייני תגובות הילד , יצירת תוכנית חשיפה הדרגתית לתחושות שונות ופיתוח מודעות של האם והילד למאפייני תגובה תקשורתיים במצבי רגישות תחושתית. שילוב של חשיפה הדרגתית ועקבית המלווה בתיווך עשוי לשפר את יכולותו של הילד להיחשף למאכלים במרקמים שונים, קולות רועשים, ומאפייני מגע וטקסטורות שונות.
 

אורית פינצ'בסקי  
מרפאה בעיסוק לילדים
ריפוי בעיסוק ילדים כפר סבא