Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





מסורבלות מוטורית. שאלון מסורבלות מוטורית. התפתחות הילד - ריפוי בעיסוק לילדים


מסורבלות מוטורית
DCD: Development Coordination disorder

מסורבלות מוטורית הינה לקות המתבטאת בקשיים מוטורים בתחום התהליך המוטורי, הביצוע המוטורי והלמידה המוטורית הגוררים הנמכה בתפקוד היומיומי המחייב מיומנויות מוטוריות עדינות וגסות. כשלושה עד שישה אחוז מהילדים בגילאי ארבע עד אחד עשרה סובלים ממסורבלות מוטורית. התופעה שכיחה יותר בקרב בנים לעומת בנות. החל משנת 2010 פותחו כלים יעילים לאבחון וטיפול מגוון בלקות, דבר המאפשר התפתחות מוטורית משופרת בכל תחומי התפקוד המוטורי.

שאלון סרבול מוטורי לאיתור מסורבלות - ריפוי בעיסוק לילדים

האם את מתרשמת כי לאחד מבני המשפחה יש נטייה למסורבלות מוטורית (תורשה גנטית) ?
האם הילד נולד פג, סובל משיתוק מוחין, סבל מחוסר גדילה תוך רחמית
, סבל מאיחור מוטורי, נזק נוירולוגי במהלך לידה/מצוקה עוברית או עבר תאונת דרכים ?
האם הילד טופל בעבר בפיזיותרפיה נוכח איחור או בעיה התפתחותית מוטורית או איחור ברכישת אבני הדרך המוטורים (התהפכות, ישיבה, זחילה, הליכה)?
האם הילד סובל מטונוס שרירים נמוך או נוטה להתעייף במהירות מפעילות גופנית. האם בישיבה ליד שולחן יושב בישיבה כפופה או נוטה לתמוך בראשו ?
האם הילד מתקשה להשתתף בפעילויות ריתמוסיקה בגן בשל מקצב איט יותר, קושי בתיאום תנועות גוף?
האם הילד אינו אוהב להשתתף בשיעורי הספורט בבית הספר?
האם הילד נמנע מחוגים ופעילות מוטוריות הכוללות רכיבה על אופניים, סקיטבורד, קורקינט, שחייה וכד'?
האם הילד נמנע או מתקשה לשחק בכדור (לזרוק ולתפוס כדור)?
האם הילד מתקשה לבעוט בכדור בהשוואה לבני גילו?
האם הילד מתקשה לקפוץ על שתי רגליים או על רגל אחת בהשוואה לבני גילו?
האם הילד לוחץ מדי חזק או חלש על העיפרון בזמן ציור,העתקה וכתיבה (מתקשה לווסת לחץ על עיפרון)?
האם הילד לומד באופן איטי יותר לגזור, לצבוע, לצייר, להעתיק וביצועיו מונמכים באיכותם ומהירות ביצועם ביחס לבני גילו?
האם פעילויות מוטוריות עדינות דורשות מאמץ רב או אורכות זמן רב יותר באופן כללי לעומת פעולות אחרות ולעומת ילדים אחרים בני אותו גיל?
האם מתקשה יותר או איטי יותר בפעילויות מוטוריות עדינות כמו כפתור כפתורים, עבודה עם חרוזים?
האם הילד מתקשה לשים לב לתנועותיו במרחביו (מגושם) ולאור כך נוטה להפיל ולשבור דברים ללא שימת לב?
האם הקשיים המוטורים גוררים דימוי עצמי נמוך ביחס ליכולותיו המוטורים?
האם לילד סימנים לקשיי קשב, קשיים שפתיים או קשיי למידה?

לצורך אבחון מסורבלות מוטורית יש לפנות לאבחון ריפוי בעיסוק

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק לילדים כפר סבא
מכון ריפוי בעיסוק לילדים כפר סבא