Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





בעיות התנהגות על רקע תחושתי. ריפוי בעיסוק לילדים. אבחון וטיפול בריפוי בעיסוק

בעיות התנהגות על רקע תחושתי

בעיות התנהגות על רקע פרופיל של חיפוש חושי

האם הגננת מתארת את הבן שלך כילד מפריע או בעייתי, כשאת יודעת בודאות שהוא ילד טוב שאוהב ילדים אחרים ?  שירה אמא של רועי בן ה-5 הגיע לאסוף את בנה מהגן ושמעה מהגננת שרועי מתוייג בגן מזה תקופה כילד מפריע. "הוא יורק על ילדים אחרים, מפיל להם משחקים, פוגע בילדים אחרים בזמן שמשחק לבד ולא מפסיק לגעת בחפצים שונים בגן.

שירה החליטה לקחת את רועי למרפאה בעיסוק ולבדוק את הנושא יותר לעומק.
"האם הוא מפריע גם בבית?", שאלה המרפאה בעיסוק.
"כלל לא. בבית רועי הוא ילד מקסים, הוא מאוד אוהב לעזור בקניות ומשחק עם אחותו הקטנה מקסים. הוא אוהב להיות הרבה בתנועה ופחות אוהב לשבת ולשחק בשקט, סיפרה שירה.
האם רועי זקוק לחוויות תחושתיות רבות ? שאלה המרפאה בעיסוק .
 אני שמה לב שהוא צריך כל הזמן לגעת בדברים, כאילו הידיים צריכות להיות כל הזמן בפעולה. הוא אוהב ליפול על המיטה, להתנגש בדברים, חוץ מזה הוא מחבק את בני המשפחה מאוד חזק ואני מנסה ללמד אותו לחבק חלש יותר. מבחינת טמפרטורה אף פעם לא קר לו , הוא תמיד  עם חולצה קצרה, גם בשיא החורף. סיפרה שירה.
מה עם תחום הכתיבה והציור ? האם הא מסוגל לשבת ולצייר ציור ? הוא מאוד רוצה אמר שירה, אבל הוא כל הזמן לוחץ חזק על הצבעים או העפרונות ושובר אותם.

לאחר מילוי שאלון תחושתי ומספר תצפיות  הגיעה המרפאה בעיסוק למסקנות הבאות:
רועי יורק לעיתים כשמדבר עם ילדי הגן. ככל הנראה הוא אינו בולע את הרוק המצטבר בפה ופולט אותו בלי לשים לב בזמן דיבור. רועי אינו מתכוון לרוק על הילדים בכוונה. רועי מסורבל מעט בהליכתו וכאשר נע ממקום למקום בגן אינו שם לב שדורך מפיל או מזיז חפצי משחק של ילדים אחרים. לא ברור האם התנועות הגדולות נובעות מאי שימת לב, חוסר תחושת גופו במרחב או משילוב של השניים.

רועי מציג סימנים לפרופיל של חיפוש חושי נוכח תת תחושה גופנית. הוא למעשה מחפש חוויות תחושתיות דרך תנועה ומגע היות והוא זקוק לחוויות תחושתיות עמוקות יותר ותדירות יותר בשביל לחוש את גופו וסביבתו (להגיע לסף תחושה). בגלל זה הוא צריך לגעת יותר בחפצים, בגלל זה יתכן והוא נוטה לשבור עפרונות (הוא פשוט לא מרגיש את עוצמת הלחיצה החזקה שלו) ובגלל זה מחבק חזק. תת התחושה היא לעיתים גם בפה ובעור. יתכן וזאת הסיבה שרועי יורק (הוא אינו מרגיש את הרוק מצטבר לו בפה). יתכן גם שתחושת הטמפרטורה אינה מווסתת, דבר שמתבטא בחוסר תחושת טמפרטורה.

הבעיות ההתנהגותיות של רועי בגן הם תוצאה של חוסר איזון המערכת התחושתית ואינה ממקור רגשי או התנהגותי. אי לכך יש צורך להסביר את תוצאות הבדיקה לגננת ולהתאים לרועי תוכנית ריפוי בעיסוק שתספק אפשרות להתנסויות תחושתיות באינטנסיביות ובעוצמה להם זקוק בבית ובגן ותסייע לו לתפקד בתחומי הציור (ויסות לחץ על העיפרון), מודעות לבליעת הרוק, שימת לב לתנועה במרחב והשפעתם על תפקוד חברתי.

 

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק לילדים
ריפוי בעיסוק כפר סבא