Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





משחקים לילדים והפעם המלצה על סיפור בקוביות. משחקים לילדים בני חמש, משחקים לילדים בני 6, משחקי מילים , משחקים לילדים קטנים

משחקי ילדים מומלצים

שם המשחק : סיפור בקוביות
סוג משחק : משחק חברתי מילולי
גיל מומלץ –המלצת המשחק גיל  5-6 ומעלה. (ניתן גם לשחק בגיל 4)
אורך משחק ממוצע – 5-10 דקות
ייבוא ושיווק – מנטור גלובל

פתחתי את הקופסה הכתומה הקטנה וגיליתי תשע קוביות עם ציורים שונים. מיד הבנתי שמדובר במשחק פתוח, מזמין ויצירתי .המשחק כלל קוביות עליהם מצויירים ציורים שונים על כל פאה. על קוביה אחת  ראיתי ציור של שעון, בית, חץ, מנורה, חלון חשיבה וכד'. סה"כ 54 סמלי ציורים מעולמות שונים (חי, צומח, דומם,ומגוון סימני הבעה). הילד זורק את הקוביות ויוצר מהם סיפור. הסיפור צריך לכלול את הדמויות שיצאו לו בקוביות . כמובן שהסיפור יכול להיות סיפור דימיוני, מציאותי, אישי, השלכתי וכד'.

החלטתי להשתמש במשחק בטיפול ריפוי בעיסוק . בחרתי להשתמש בו עם שלוש קבוצות ילדים שלדעתי המשחק יתרום להתפתחותם:
ילדים הזקוקים לתרגול שפתי על מנת לקדם את יכולת ההבעה והדיבור (יכולות בניית משפט, שליפה מילולית וכד')
ילדים המתקשיים בחשיבה יוצרת רעיונות (היכולת לייצר רעיון או סיפור מאובייקט ללא הוראות מובנות ) במשחקים פתוחים.
ילדים עם קשיי קשב שלעיתים מתקשים לייצר רעיון / סיפור עם מהלך רציף והגיוני (גם אם מדובר בסיפור דמיוני) בניגוד לרעיון מתפזר ואפיזודי.

המשחק היה בלתי צפוי ומרתק. פרט לעובדה שהווה עבורי מאין כלי אבחון להבנת יכולות השפה והחשיבה של הילד, הוא הצליח לעלות תכנים רגשיים בלתי צפויים ואפשרות לסייע לילדים לבטא רגשות ומחשבות אישיים שלא היו עולים בבית אלמא הסיפור בקוביות.

על המשחק

מטרת המשחק – לבנות סיפור המשלב את כל התמונות שיצאו בקוביות.

מיומנויות נדרשות במשחק
מתן שם לציורי הקוביות
יכולות שליפה של מילים – האם הילד מצליח לתת שם לסמלים ולמילים שרוצה להגיד או שקיימות השהיות לפני שליפת מילה, החלפות סמנטיות או צורך ברמז פונולוגי לשליפה
יכולת בניה וארגון משפט ברור –ארגון מסר מילולי, בניית משפטים ארוכים או משפטים עם מורכבות תחבירית, שימוש במילות קישור
חשיבה מייצרת רעיונות

מדד כיף לי – לא כיף לי
ציון -  8/10
לילדים ללא קשיים שפתיים המשחק עשוי להיות משחק מרענן. ילד המתקשה בשלבי יצירת רעיון מתמונה ובניית סיפור (הן בגלל קושי שפתי והן בגלל קושי רעיוני)  לא בהכרח יהנה מהמשחק אך עשוי לתרגל באמצעותו את המיומנויות השפה והחשיבה להם זקוק. יתכן וההורה יזדקק לעזרה  של קלנאית תקשורת או מרפאה בעיסוק כדי להבין אלו מאפייני שפה וחשיבה כדאי לקדם באמצעות המשחק.

מדד שוב פעם  - נמאס לי
ציון – 7/10
האופי הפתוח והדינמי של המשחק (כל פעם ישנם ציורים אחרים בקוביות או קובינציות אחרות של קוביות) הופך אותו למשחק שנעים לחזור ולשחק בו שוב ושוב. המשחק תמיד מעניין היות וכל פעם עשוי להביא את הילד וההורה למקום אחר. אפשר לשחק את המשחק גם בתורות ואז כל אחד צריך להמשיך את הסיפור מהמקום שבו עצר השני.

מדד למדתי משהו - לא למדתי כלום
ציון 6/10
היות והמשחק הוא משחק פתוח הלמידה ממנו תלויה במתווך /ההורה שמשחק עם הילד.
דרך המשחק ההורה יכול לתווך לילד אוצר מילים חדש, לעודד אותו לבניית משפטים ולשפה תקשורתית וגם לבטא תכנים אישיים כמו פחדים , תחומי עניין, נושאים שאותם מעבד הילד ועוד.

מדד יופי, אסטטיקה ואיכויות חומרים
ציון 7/10
הציורים על הקוביות הם אומנם בשחור לבן אך מראה תשעה הקוביות המתגלגלות אסטטי ומזמין למשחק.

שורה תחתונה
משחק ילדים מומלץ למגוון גילאים (החל מגיל 4 ולכל המשפחה).
התחום הטיפולי
מומלץ לילדים עם קשיי שפה הבעתית. ילדים המבינים שפה אך מתקשים לדבר במשפטים ארוכים, מתקשים ליצור סיפורים ובעלי קושי בשליפה מילולית (יודעים מה רוצים לומר אך לוקח להם זמן או זקוקים לרמז מילולי כדי לשלוף את המילה או הרעיון שרוצים לבטא).
מתאים גם להורים או מטפלים המעוניינים לתרגל שפה של הילד ולהעשיר את אוצר המילים.
מומלץ גם לילדים עם צרכים רגשיים – המשחק הוא דרך מצויינת לעלות תכנים רגשיים ואז לעבד אותם באמצעות שיחה.
 

באופן כללי בגלל שהמשחק הוא קומפקטי ומזמין (9 קוביות בקופסה קטנה )אפשר לקחת אותו לטיול, לנסיעה, או להשתמש בו דרך קבע לפיתוח אוצר מילים והבעה בעל פה של ילדים צעירים. עם ילדים גדולים יותר (ילדי בית ספר ) אפשר לשחק את המשחק באמצעות סיפור בעל פה ובכתב וכך לתרגל גם מיומנויות הבעה בכתב (לעבור משפה דבורה לשפה כתובה- הרמה המורכבת ביותר של השפה). אם ההורה הוא גם מטפל (לא רק בילדים) , איש שיווק או מעביר סדנאות כלשהם, הקוביות יכולות לשמש גם אותו כבסיס לשיחה ויצירה.
 

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק לילדים
ריפוי בעיסוק ילדים, כפר סבא