Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





הילד מחבק חזק ? על בעיות ויסות חושי אצל ילדים ופרופיל חיפוש חושי.הסבר על סימנים לבעיות תחושתיות - ויסות חושי ואבחון ריפוי בעיסוק

הילד מחבק חזק
בעיות בתחום ויסות חושי אצל ילדים

הילד מחבק חזק מדי ? מה זה אומר ? סתם מצב ייחודי או חלק ממכלול סימנים ?

האם הילד שלך מחבק אותך את אחיו את ילדי הגן בצורה חזקה וכואבת  ?
האם הלחץ על העיפרון או הצבע הוא מעט חזק, חזק או חזק מאוד (חריטה) כך שקשה אחר כך למחוק, או שהדף נקרע ?
האם באופן כללי הילד שלך מתקשה לווסת את הלחץ שצריך להפעיל על חפצים (לווסת עוצמת לחיצה על דבק לדוגמא )?
האם הילד שלך מתוייג בגן או בבית הספר כילד אלים למרות שהוא ילד טוב ובגלל שהתנהגותו מתפרשת בצורה לא נכונה ?
האם הילד שלך אלים בכוונה – נוטה להרביץ, לצבוט, להכות, לדחוף, לנשוך ילדים או/ומבוגרים ?
האם הילד שובר עפרונות בכוונה (מתקשה לא להתעסק עם העפרונות )בצורתם הרגילה ?
האם הילד מתקשה מעט או הרבה לשבת במפגש וזקוק לתנועה וגרייה מוטורית- תחושתית מתמדת ?
האם כשהילד יושב ליד שולחן הוא צריך תעסוקה מתמדת לידיים – נוטה לגעת בדברים ללא הפסקה
האם הילד נוטה לצעוק או לדבק חזק גם כשלא נדרש (כשאתם לידו) ?
האם תגובותיו הרגשיות של הילד למצבים חברתיים הם עוצמתיות מדי ביחס לסיטואציה
האם הילד מתקשה לשבת בשקט ומעדיף תמיד פעילויות המאפשרות תנועה או/ תנועה ומגע עמוק
האם אתם חושדים כי לילד יש צרכים מיוחדים כלשהם ?

אם עניתם על מרבית השאלות באופן חיובי יתכן ופרופיל הילד שאתם רואים מערבת אחת משלוש מצבים:
פרופיל חושי של חיפוש חושי (המהווה בסיס לבעיות התנהגות ובעיות חברתיות)
בעיית קשב משולבת עם מרכיב אימפולסיביות (פזיזות) והיפראקטיביות (תנועתיות יתר)
בעייה התנהגותית – גבולות ומשמעת
בעיה המשלבת חלק או את כל האבחנות המתוארות מעלה

מה השלב הבא ? לאבחן

מהו חיפוש חושי
מצב שבו הילד נמצא בחיפוש מתמיד אחר תנועה, מגע וחוויות חושיות שונות. אחת הסיבות לפרופיל של חיפוש חושי יכולה להיות תת רגשות. במצב זה הילד לא מספיק חש בצורה עמוקה וחדה את המידע החושי. במילים אחרות בשביל לחוש את סביבתו הוא זקוק לכמות ועוצמה של גרייה חזקה יותר. זאת הסיבה שיגע בחפצים בעוצמה חזקה ולכן עלול לשבור או להרוס אותם. זאת גם הסיבה שימצא בתנועה מתמדת. הוא פשוט מחפש גרייה לה זקוק. ילד כזה יכול להיות בקלות מתוייג כילד מפריע, אלים או בעייתי, משום שבעת חיפושו אחר המגע והתנועה הוא יפריע להתנהלות הנורמטיבית של הגן או בית הספר.

לאבחון וטיפול בתחום חיפוש חושי יש לפנות לאבחון אצל מרפאה בעיסוק . במקביל יש לבצע הערכה נוירולוגית (לאבחון קשיי קשב, היפראקטיביות ואימפוליסיביות) והערכה פסיכולוגית לשם בדיקת התחום הרגשי וצורך בהתערבות מסוג זה (תרפיה רגשית ו/או קבוצת מיומנויות חברתיות).


אורית פינצבסקי
מרפאה בעיסוק לילדים
מכון ריפוי בעיסוק לילדים