Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





קשיי קשב וריכוז בילדים

קשיי קשב וריכוז

בעיית קשב היא הפרעה נוירו התנהגותית המתבטאת ב 2%-9% אחוז מהאוכלוסייה בעולם. הקושי שכיח יותר בבנים לעומת בנות ומקושר למרכיב גנטי (הורים הסובלים מהקושי גם כן), להישגיים לימודים נמוכים יותר ולהפרעות פיזיות, רגשיות (חרדה) ונוירו-קוגיניטיביות נוספות (ליקוי שפה וזיכרון). חשוב להבחין בין הפרעת קשב להפרעות אחרות (קשיי למידה, חרדה, דיכאון, הפרעת התנהגות) שיכולות להיות דומות לה במאפייניהם.

הפרעת קשב מתבטאת לרוב בקשיים בתפקודים ניהוליים  - זיכרון עבודה לקוי, קשיי ארגון ותכנון, התמדה ומעברים. בנוסף לכ-40 אחוז מהילדים עם בעיות קשב יש קשיי שפה. להפרעת קשב ישנם שלושה סוגי ביטוי עיקריים: קשב נמוך ומוסחות, פעלתנות יתר – תזזיות והיפראקטיביות ואימפולסיביות/פזיזות. סימנים אלו צריכים להופיע לפני גיל 7, במשך לפחות 6 חודשים ולהתבטא בתפקוד הילד בלפחות שני מסגרות (בית וגן או בית ובית הספר).

כדי לאבחן קשיי קשב וריכוז יש לפנות לנוירולוג ילדים. הנוירולוג עשוי תחילה לשלול בעיות קשב על רקע משני (חוסר ברזל, חוסר ב-B12, בעיות בבלוטת התריס, הפרעות שינה ועוד). בשלב הבא  יערוך תצפית על תפקוד הילד, ישוחח עם ההורים, ייתן להם ולמורה/גננת למלא שאלון קונרס ויפנה להערכה נוירולוגית (TOVA, MMFT, CPT) שתאפשר לבדוק את הילד במשימות קשב. לאחר מכן יאסוף את ממצאים מהתצפית, השאלונים והאבחון הממוחשב ויקבל תמונה ברורה יותר למאפייני הקושי הקשבי. במידה והתוצאות יכוונו לקושי מובהק יוכל הרופא להציע תקופת ניסיון של טיפול תרופתי (בת 3 שבועות עד חודשיים ) שבו ניתן יהיה להתרשם האם הילד מגיב באופן חיובי לטיפול ומתפקד טוב יותר עם התרופה בבית, בגן או בבית הספר.  פרט לטיפול התרופתי יוכל הרופא להפנות את הילד והוריו להדרכת הורים, טיפולים אלטרנטיביים, מכון קשב ולהמליץ על  חיזוק מיומנויות למידה של הילד (הוראה מתקנת, העשרה אינסטרומנטלית ) לשם מניעה ושיפור פגיעה בתפקוד הלימודי של הילד בעקבות הפרעת הקשב.

אפשר לשמור על מידת אופטימיות גבוהה בטיפול בילדים עם הפרעות קשב וריכוז. הטיפולים התרופתיים, הממוחשבים, התזונתיים, והייעוצים, כמו גם תמיכת הורים וסביבה יעילים. בנוסף, אם לילד ישנם מוטיבציה גבוהה להצליח (הנעה פנימית חזקה ללמידה התפתחות) יש סיכוי שבשלב מסוים ההפרעה הנוירולוגית לא תתבטא בקשיים תפקודיים והשפעותיה ידעכו.

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק לילדים , M.Sc
קליניקה התפתחות הילד - ריפוי בעיסוק לילדים , כפר סבא