Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





מוסחות יתר ומצבי אימפולסיביות אצל ילדים

אימפולסיביות ומצבי מוסחות יתר אצל ילדים -  נטייה גנטית או מציאות סביבתית מובהקת

ריפוי בעיסוק  – הדרכת הורים

בכל שנה עולה מספר הילדים המופנים לטיפול ריפוי בעיסוק בגלל סימנים לאימפולסיביות (מקצב מהיר מדי אשר אינו מאפשר למידה והקשבה) ומוסחות, אותה נטייה להיות מוסח מרעשים, מראות חיצוניים או הצפה של תכנים פנימיים (מוסחות פנימית). ככל שהשנים עוברות המסקנה הולכת ונעשת ברורה. הסביבה היא שמעודדת סימנים אלו. יתכן ויש מרכיב גנטי או נוירולוגי לנטייה אך ללא ספק הסביבה משמרת ומחמירה את התופעה.

 ומה הכוונה ?

הנטייה למצבי מוסחות יתר אצל ילדים
המציאות שלנו כיום מייצרת אין סוף סיבות למצבי מוסחות. ילדים ומבוגרים כאחד.  מהרגע שהכנסו את ידידינו הטובים ביותר הפלאפון והמחשב יצרנו לנו תשתית של מוסחות קבועה וומתגברת. חשבי רגע, כמה פעמים ביום את מקבלת הודעת אס, אמ, אס, שמוציאה אותך מריכוז וגורמת לך להסיט את הקשב מזמן האיכות שלך עם הילד ? כמה פעמים את מקבלת מייל שקופץ במחשב המסיט אותך משיחה חשובה עם עמית בעבודה או חברה טובה ? כמה פעמים קורה לך שאת צופה בתוכנית טלוויזיה הנקטעת על ידי פרסומות? כל הזמן. מה המסקנה ? המסקנה היא שאנו חיים במציאות שקוטעת את משך הקשב שלנו בדבר אחד ומסיחה אותו לדבר אחר (יותר או פחות חשוב, זה אנחנו צריכים לקבוע). אם כך המצב, לא פלא שקשה לנו להתרכז לאורך זמן במשימה אחת.
הילדים אינם שונים. גם הם חיים במציאות מלאת גירוייים ומסיחים. הסתכלו על חדר הילדים. האם הוא עמוס באין סוף גירויים (משחקים, ספרים, צעצועים). האם יתכן שמציאות סביבתית זאת מקשה על הילד לשחק בדבר אחד ומעודדת אותו להיות מוסח למשחק אחר ? ודאי שכן. כמה קולות ומראות הילד חווה בגן ובבית ? אלפים. לא פלא שכשהטלוויזה פתוחה, הפלאפון מצלצל עם מנגינת רקע ואח הקטן בוכה, קשה לילד הגדול להתרכז ולהתמיד במשחק או בשיעורי בית והוא פתאום צריך יותר עזרה בלמידה. גם לא מפלא, שבזמן שאת משחקת איתו משחק קופסה או מכינה איתו שיעורים, הוא נזכר בדבר אחר שקרה או מוסח מחוויה פנימית. הרי לא היה לו את הזמן לעבד את כל עשרות החוויות והגירויים שפוקדים אותו מדי יום. 

הנטייה לאימפוסלביות אצל ילדים
הכל מתחיל בבית - האם את שמה לב שבזמן האחרון אין לך סבלנות להקשיב לתיאור מפורט של מידע ? האם את שמה לב שסדר היום שלך בנוי מאלף ואחד דברים שאת צריכה להספיק  ושאת נמצאת באין סוף ריצות ? העולם הופך להיות כל כך מהיר ואנחנו ביחד איתו הפכנו להיות אימפולסיבים. אין זמן להקשיב הרבה, להיות הרבה במקום אחד כי צריך לעשות דברים אחרים. האם פתחתם טלוויזה והקשבתם לקצב הדיבור של מנחים צעירים ? קצב דיבור מטורף. פעם לא דיברו כל כך מהר. האם שמתם לב לקצב במהיר של הדיבור וההתרחשות בסרטי ילדים? האם שמתם לב למהירות בהם עוברות התמונות בסרטי אנימציה? זה בטוח מעודד תפיסת מציאות מהירה מדי. האם שמתם לב לכמות המשחקים הממוחשבים של הילדים ? מחשב ומשחקי מחשב נוטים לעודד אימפולסיביות היות וכשאתה מקיש על המקלדת אתה מקבל מיד תגובה. כך בונה הילד תפיסת מציאות מהירה שבה הכל צריך לקרות מהר. הילדים נחשפים לקצב החיים המהיר בכך מקום. הילדים של היום כל כך עסוקים שגם אצלם מתפתחת התחושה של "אין זמן". יש כל כך הרבה פעילויות בתוך הגן ובית הספר, כך כך הרבה חוגים ופעילויות אחר הצהריים, כך שהיכולת לתת זמן לחוות כל חוויה ולעבד אותה פשוט מתקצרת. זאת בדיוק הסיבה למה מגיעים לטיפולי ריפוי בעיסוק. " היא מאוד אימפולסיבית",היא מציירת, משחקת ועושה הכל מהר ואז אם לא יוצא לה כמו שהיא רוצה, היא מתעצבנת, מקשקשת על הכל ומפסיקה... כך מספרות האימהות

ומה המסקנה מכל זה? המציאות לא עומדת להשתנות. פשוט להיות מודעת ולזכור ליצור מינונים נכונים של צפייה בטלוויזיה, משחקי מחשב ופלאפון. הכל קשור במינון ולפעמים שווה להחליט שביום אחד בשבוע סוגרים טלוויזה, פלאפון ומחשב ופשוט לא נותנים לטכנולוגיה להסיט אותו ממה שחשוב באמת: זמן איכות עם המשפחה וחברים - שיחה, משחק ופעילויות משמעותיות.

 

אורית פינצבסקי
מרפאה בעיסוק
מכון ריפוי בעיסוק לילדים