Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





אפליקציות לילדים בתחום המוסיקה לאייפון, אייפד, אנדרואיד

23/10/2012

אפליקציה לילדים
אפליקציות לימודיות לילדים

מחפשים אפליקציות לילדים ? אפליקציות לימודיות לילדים ? אפליקציות לילדים לאייפד ? אפליקציות לילדים באייפון ? אפליקציות לילדים ב - אנדרואיד . אם כן קראו את הכתבה הבאה.....

בשנים האחרונות יותר ויותר ילדים מאובחנים כבעלי  הפרעות קשב וריכוז המלווים באימפולסיביות, עם או ללא קשיי שפה או למידה. הורים רבים מדווחים על ילדיהם כי הם חווים סף תסכול נמוך, פער בין מהירות החשיבה למהירות הביצוע וקשיים חברתים.  אבחון ילדים אלו חושף פעמים רבות כי מדובר בילדים החושבים ופועלים במקצב מהיר מדי (אימפולסיבי) . כאשר ילדים אלו אינם מצליחים באופן מיידי במשחק או בפעילות הם מגיבים בתסכול,  כשאינם מצליחים להאט את הקצב כדי לדבר ולהסביר עצמם הם נמנעים או מקצרים, וכשאינם מקבלים מה שרוצים מסביבתם כועסים ומגלים התקפי זעם.

בעשורים האחרונים קיימים דיונים רבים בשאלה האם הפרעות קשב וריכוז ואימפולסביות הם תולדה של גנטיקה, ליקויים נוירולוגים, גורמי סביבה או גורמים משולבים. יותר ויותר חוקרים סבורים כי החשיפה המוקדמת והאינטנסיבית לטלוויזיה, הסביבה המהירה ועמוסת הגירויים מייצרת ילדים עם קשיי קשב ואימפולסיביות.

במקביל לריבוי הילדים המאובחנים עם הפרעות קשב וריכוז ואימפולסיביות מתפתחת מגמה של משחק שונה מבעבר. האם משחק מסוג זה גם קשור לקשיי קשב והאימפולסיביות ? פעם שיחקו ילדים במשחקי חברה ומשחקי קופסה ודרכם פיתחו אוצר מילים, מיומנויות חברתיות, תהליכי תכנון, אסטרטגיה ועוד. הם נדרשו לשבת, להמתין בתור, לתכנן מהלכים. היום ילדים משחקים במשחקי מחשב , באייפון ובאייפד. המשחקים הויזואלים הללו מעניינים את הילדים ותופסים את תשומת ליבם המלא ולעיתים את מרבית זמן הפנאי. החסרוונות העיקרים של משחקים אלו הם, שבמרבית המקרים מדובר במשחקים מהירים, שאינם מקנים ידע, מיומנות חיים רלוונטיות או הבנה כלשהי על המציאות. במהלך משחקי המחשב הילדים צריכים לקלוע מהר, לנוע מהר , לירות ביריב מהר וכד'. לעיתים קרובות המשחק מהצד נראה כמו תנועת אגודלים מהירה ואין סופית בתוך עולם פנטסיות של גיבורים ונסיכות.

אם האפליקציות בהן משחק ילדך אינם איכותיות מה הפתרון ?
את הטכנולוגיה לא נוכל לעצור אבל נוכל להביא אליה ולדרוש מיוצריה משחקי מחשב מעולים ואפליקציות בעלות ערך ואיכויות חשיבתיות גבוהות.  חברת AmuZical פיתחה אפליקציה לימודית  ללימוד תווים ופיתוח שמיעה מוסיקלית. באמצעות התוכנה לומדים ילדים ומבוגרים את שמות התווים, מיקומם על המקלדת ועל החמשה כמו גם לזהות תווים לפי צלילם (פיתוח השמיעה).

תהליך לימוד שמות התווים עוזר לילדי לפתח יכולות מילוליות הכוללות שיום, אוצר מילים חדש, שליפה מילולית. תרגול המצאותם של התווים על החמשה ומלמד את הילד התמצאות והבחנה מרחבית ודיוק חזותי. תרגילי פיתוח השמיעה מחדדים אצל הילד את ההבחנה השמיעתית וזיכרון העבודה השמיעתי. לצד כל אלו ניתן לומר בודאות כי תרגילי האפליקציה מחייבים מיקוד, קשב ושימוש עקבי בתהליכי קלט, עיבוד ופלט איכותיים.  התוכנה אף מעודדת הפחתת אימפולסיביות, היות ולצורך הצלחה במשימה הילד צריך להיזכר בשם התו, מיקומו או צלילו ולא לפעול באופן מהיר ללא חשיבה מקדמת. התוכנה בנויה באופן מדורג ומובנה וכך מונעת תסכול ומפתחת תרגול המתואם ליכולות הילד.

בניגוד לתוכנות המשחק המהירות, כאן התהליך וההבנה מקבלים מקום נכבד. הילד לא רק זוכה להתנסות המפתחת תהליכי זיכרון ושפה, אלא גם זוכה ללמוד את מיומנויות קריאת השפה הבינלאומית הגדולה מכולם, שפת המוסיקה.

כתובת אתר האפליקציה
http://gavrim.wix.com/amuzical#!home/mainPage

 

אורית פינצבסקי
מרפאה בעיסוק
מכון ריפוי בעיסוק לילדים