Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





גני ילדים - גן בייביסטר

22.11.12

גני ילדים

"גן בייביסיטר"

האם הילד שלכם מגיע לגן רק כדי לשחק במשחקים שבוחר ? האם הגננת דורשת מהילד להתנסות במגוון מיומנויות ובמיומנויות שקשות לילד  בפרט או מוותרת לו תמיד ? האם את מתארת את גן הילדים של בניך כמאין בייביסטר או כגן משקיע או מלמד ?

גני ילדים
"אני רוצה לספר לך מה הבעיה של איתי", אמרה תרצה. " איתי ועוד חמישה ילדים נוספים שהגיעו לגן שלי השנה, בילו שנתיים בגם חבצלת (שם בדוי). גן שהוא פשוט ביביסטר. בגן הזה לא עושים כלום. לא מלמדים את הילד לשבת ליד שולחן, לא דורשים מהילד שום דבר ואם הילד לא רוצה להשתתף בפעילות כלשהי פשוט מוותרים לו. כך קורה שילד בן חמש שמגיע אלי לגן חובה לא יודע לאחוז עיפרון, להעתיק צורות, לגזור ולהדביק ולהשתתף במשחקי קופסה חברתיים. הילדים שבילו בגן ביביסטר כזה יודעים רק לשחק משחקים דימיוניים.

הורים רבים מגיעים לטיפולי ריפוי בעיסוק ומדווחים כי הילד לא עשה הרבה בגן הקודם או בשנים הקודמות. חלק מההורים מיחסים את חוסר התקדמותו של הילד להעדר דרישות של הגן. איך ילמד לגזור אם תמיד ויתרו לו שאמר שלא רוצה?

ההשלכות של גן ילדים שאינו דורש מילדיו השתתפות, אחריות ועצמאות הינם רבות:
חוסר גבולות– גן ילדים שאינו מחייב ילדים לעמוד בגבולות משמעת, פעילות והשתתפות מעודד התנהגות חסרת גבולות.
פער במיומנויות – אם מוותרים לילד פעם אחר פעם על ביצוע מיומנויות שונות (צביעה, גזירה, ציור, הרכבת פאזל וכד') אין זה פלא שלאחר מכן אינו יודע לעשותם לפי נורמת בני גילו או מציג הימנעות מהם.
תלותיות – ילד שבגן לא דורשים ממנו עצמאות במגוון תפקודים, יתפתח להיות ילד תלותי. ילדים צרכים ללמוד לתלות מעיל, לשטוף ידיים, לאכול עם מזלג , לפתור בעיות חברתיות על מנת שלא יהיו תלויים במבוגר שיעשה זאת עבורם.

הורים, שימו לב האם הגן דורש מהילד גבולות, מיומנויות ועצמאות. גישה של לימוד ודרישה מפתחת משמעת, יכולות ותחושת מסוגלות. העדר דרישה מעודד חוסר גבולות, העדר יכולות ותחושת מסוגלות נמוכה.

שימו לב
האם הגננת דורשת מהילד בגן להשתתף במשימות ציור, כתיבת שם
איך מגיבה הגננת כשהילד מציג דפוס הימנעות (מציור, גזירה, הרכבת פאזלים) ? האם מוותרת ? מדווחת להורים, מנסה לעודד להשתתפות
האם הגננת מפה לאבחון ריפוי בעיסוק , קלינאות תקשורת ? בדיקות ראייה ושמיעה עקב חשד לקשיים או לקות
האם הגננת מספקת לילד אחריות אישית ותפקידים בגן
האם נותנת לכם ההורים ביקורת ספציפית או ביקורת בונה על עוצמות וחולשות הילד מפעם לפעם
 

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק לילדים
ריפוי בעיסוק , כפר סבא