Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





טאבלט לילד - קניית טבלאטים לילדים כדאי ?

5.2.2013

טאבלט לילד - קניית טבלאטים לילדים כדאי ?

קניית טאבלט לילד - לקנות או לדחות ?

הילד רוצה טאבלט...אתם מתלבטים ....

הגיל שבו ילדים צופים בטלוויזיה, גולשים באינטרנט,משחקים במשחקי טאבלט יורד משנה לשנה. הרבה יותר הורים מתפתים לקנות לילד טאבלט כדי לאפשר לילד לשחק לבד ולהעסיק עצמו. קחו בחשבון שקניית טאבלט או כל משחק מחשב לילד צעיר הוא דבר מסוכן עם השלכות שליליות רבות

מהם ההשלכות?

ככל שילד צעיר מתרגל לשבת מול מסך- לצפות, לגלוש או לשחק הוא מתרגל לזוז פחות. כך עולה הסיכוי שלא יפתח הרגלי תנועה וספורט,  מה שמעורר את הסיכון לשומנים וסוכרים בדם ולמחלות לב. המאמר שתומך בממצאים אלו פורסם בזורנל המדעי פלוס וון ב-2011 כך שלא מדובר ברעיון היפותטי.  לכל ההורים ברור שכשילדים דבוקים למסך הם לא נמצאים בתנועה והסיכוי שיאכלו ממתקים וישמינו עולה ועולה ועולה.

ככל שמספר השעות בהם הילד  צופה בטלוויזיה, גולש יותר ומשחק במשחקי מחשב כך עולה הסיכון להפרעות קשב וריכוז. מחקר שפורסם בזורנל פדיאטריקס בשנת 2004 דיווח כי צפייה בטלוויזיה בגיל שנה עד שלוש מגדילה את הסיכון להפרעות קשב בגיל שבע. הרציונאל הוא שמהירות החלפת התמונות בטלוויזיה ובמשחקים הינה כל כך מהירה עד שהיא מעודדת תפיסת מציאות מהירה מדי שאינה מאפשרת תהליכי חשיבה. לעניות דעתי עד היום אין החוקרים מבינים את כל ההשלכות השליליות של הצפייה בטלוויזה ומשחקי המחשב על המוח הצעיר.

ככל שמספר השעות בהם הילד צופה בטלוויזה, גולש ומשחק במחשב כךהילד הופך להיות מכור יותר וכך פוחת כמות זמן לפעילות חברתית, קריאת ספרים ופעילות משפחתית. כך הופכים הילדים לזומבים שרוצים רק להגיע למסך הקרוב


טענה אחרונה - ילד בן שלוש, ארבע, חמש ואפילו שש צריך קודם כל להכיר את המציאות היומיומית האמיתית. רק כשרוכש מספיק כלים וידע עליה אז יכול להיחשף למציאות הוירטואלית ולהבחין בהבדל שביניהם. ילד שכבר מגיל צעיר נחשף לשעות מסך מרובות מתקשה להבין בין מציאות אמיתית למציאות ורטואלית. אז נכון, המציאות בשנת 2013 הופכת יותר ויותר ממוחשבת ווירטואלית אבל אין זה אומר שלא צריך להגביל את החשיפה אליה ולבקר את סוג המשחקים והתוכניות בהם צופה הילד.

המסקנות ברורות:
לדחות כמה שניתן את מועד התחלת צפייה בטלוויזיה ובמסכי המחשב.
לא לשים מחשבים וטלוויזיות בחדר הילדים כדי לא לעודד צפיה ומשחק מחשב (לשים מחשב בחדר עבודה במקום)
במקביל לדאוג  שהילד ישתתף בפעילות ספורט באופן קבוע, יאכל בצורה מאוזנת ולא יאכל מול מסך.
אם צריך לבחור משחקי מחשב, לבחור כאלו המעודדים תנועת גוף, כמו משחקי הווי בהם צריך להניף בשלט כמו מחבט כדי להכות בכדור טניס שבטלוויזיה.....
לדאוג שקצב משחקי המחשב אליהם נחשף הילד לא יהיו מהירים ואלימים מדי

להגביל בצורה עקבית וברורה את זמן המחשב , צפייה בטלוויזיה , משחקי הוידאו, הטאבלט, הסמארטפון והאייפון לזמן כולל של :
לילדים בגיל 3-7 חצי שעה עד שעה ביום
לילדים בגיל 7-12 - שעה ביום
גיל 12-15 - שעה וחצי ביום
גיל 16 ומעלה - שעתיים ביום

והכי חשוב והכי קשה - לשמש דוגמא לילד ולהגביל את זמן הצפייה, הגלישה והמסך במחשב שלכם. אז תגלו את הדברים החשובים באמת ותגלו גם שיש זמן להכל.. כולל זמן לספורט, בישולים וזמן איכות משפחתי

 

אורית פינצבסקי
מרפאה בעיסוק
ריפוי בעיסוק לילדים