Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





התפתחות הילד - השפעה שלילית של פרסומות, מדיה וזמן מסך על התפתחות הילד בעידן המודרני. הדרכת הורים ריפוי בעיסוק

26.2.2013

התפתחות הילד – השפעתם השלילית  של פרסומות ,מדיה וזמן מסך על התפתחות הילד
כיצד חברות הפרסום ויצרני משחקי המחשב והמסכים מעודדים אותנו לקנייה שגויה.

בשנים האחרונות החשיפה של תינוקות, פעוטות וילדים למסכים או/ופרסומות עולה ועולה ועולה. הגיל שבו ילד מתחיל לשחק, להפעיל או לצפות במסך יורד ואילו כמות הילדים הנחשפים לפרסומות בטלוויזיה בעיתוני הילדים ובחנויות עולה ועולה.במקביל, איכות המשחקים והתכנים אליהם נחשפים הילדים הופכת לדלה ביותר. הקשיים שדור ההורים צריך להתמודד איתם היום הם מורכבים ורבים. התמודדות זאת מחייבת הבנה ברורה של השוק.

על מנת להסביר את התופעה וחומרתה ניתן מספר דוגמאות:
כשאתם הולכים לקנות עם הילד ארטיק מצעים לכם לקבל אנגרי ברדס, כאשר אתם קונים שוקולדים מסויימים אתם מקבלים חלקי משחק להרכבה וכשאתם קונים לילדים ממתקים אחרים הילד מקבל קלפי משחק שאוסף. מה המניפולציה כאן  ולמה היא גורמת? מדובר במצב שגורם לילדים לנדנד להורים שוב ושוב לקנות את הממתק או החטיף כדי לקבל את הפרס הנוסף. כך מאפשרת החברה ליצור עליכם ההורים לחץ לקנות עוד ועוד מהדמויות והמשחקים של החברה. במקביל ללחצי הקניה הרבים מיוצר כאן הרגל קניית ממתקים מלאי סוכר שמעודדים ילדים לאכילה מתוקה ובלתי בריאה. כך נוצר גלגל של איסוף דמויות משחק בעלי ערך משחק נמוך ודל לצד אכילת מתוקים. לאחר תקופה הילד לא שבע. הוא רוצה עוד פרסים ועוד ממתקים ואז כבר הצורך בקבלת הפרס והמתוק הופך לבעיה כשלא ניתן בזמן ובכמות הנדרשת.

משחקים וצעצועים גרועים הם גם כאלו המעודדים מגיל צעיר לאלימות ומיניות. האם הסתכלתם על הדמויות בהם משחק בניכם. מי מהם אינו יצור אלים ? כזה שלא יורה, הורג ומחסל אחרים. האם הסתכלתם לאחרונה על הברבי, בובת הבראץ של הילדה ? כמה היא רזה ? כמה היא משדרת מיניות בבגדיה ? האם זה המסר שאתם רוצים שילדיכם יפנים ויזדהה איתו? הסתכלו על הבובות באופן ביקורתי יותר לפני שאתם קונים אותם  והקפידו לנקוט דעה.

מבין המשחקים או הצעצועים הגרועים ביותר הם המסכים (כן, דווקא אלו שנחשבים להכי מגניבים ומפותחים). האייפון, האיפד, הטאבלט ,הטלוויזיה בבית ובאוטו הם האוייבים הראשונים להתפתחותם של הילדים. הפרסומות לצד הטכנולוגיה המתפתחת מעודדת אותנו ההורים לחשוב כי התינוק, הפעוט או הילד הצעיר צריך לדעת לתפעל מסך. מעבר לכך הפרסומות והלחץ הטכנולוגי להיות עדכני מעודדים אותנו לקנות לילד טאבלט, משחקי מחשב ולטלוויזיות ולחשוב שכל אלו טובים בשביל הילד ושכל אלו מפתחים ומלמדים אותו.

למעשה ההפך הוא הנכון. משחקי מחשב מגיל צעיר פוגעים ב התפתחות הילד. הם פוגעים בהתפתחות המוח הצעיר. ילד עד גיל עשר לפחות צריך לשחק וללמוד דרך העולם האמיתי במרבית זמנו. חברות הפרסום עושות כל מה שניתן לגרום לכם ולילדיכם להאמין כי איפון, איפד, סלולרי, טלוויזיה ברכב ועוד הם הדבר הטוב ביותר לילד. למעשה מדובר בהבטחה כוזבת שתעודד התמכרות לזמן מסך, חוסר עצמאות בעיסוק עצמי ופגיעה בהתפתחות המוח. חשבו על כך ואם אינכם מאמינים התחילו לקרוא מאמרים מדעים על נזקי הצפיה במסכים.

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק
ריפוי בעיסוק לילדים