Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





התפתחות הילד - האמת על צעצועים טכנולוגים והשפעתם השלילית על התפתחות הילד.

25.2.2013

התפתחות הילד 

צעצועים הטכנולוגים ביותר הם הצעצועים הגרועים ביותר להתפתחות הילד.

ההסבר למה משחקים טכנולוגים ומסכי מחשב הורסים משחק יצירתי של ילדים

בשנים האחרונות מסתמנת תחושה שאנחנו, ההורים, תמיד רוצים להרשים את התינוק, הפעוט או הילד ולעשות זאת על ידי קניית המשחק החדש ביותר, המשוכלל ביותר ובמקרה של היום הטכנולוגי ביותר. חברות הפרסום וחברות הצעצועים משכנעות אותנו כי הרובוט המדבר או בובת התינוקת הבוכה הם הדבר הטוב ביותר לצורך התפתחות הילד. ומה האמת ?האמת היא הפוכה.

ועכשיו להסברים.
הצעצועים והמשחקים הטובים ביותר לצורך התפתחות הילד הם או צעצועי החשיבה או המוטוריקה שניתן ללמוד מהם ערך מוסף או הצעצועים והחומרים הפשוטים והנטראלים כמו קוביות, בובות בד שאינם מדברות ואינם מזוהות עם דמות בטלוויזיה, חומרי אומנות ,חול משחק ועוד. כן כן, הפשוט הוא גם הטוב ביותר.

ילדים משחקים באופן הרבה פחות יצירתי בצעצועים טכנולוגים מתקדמים ובמשחקי מסך/מחשב. למה ? כי המסך כל כך חזק, משתלט וסמכותי עד שאינו מאפשר לילד למשוך את המשחק לכיוונו. הוא הקובע איך משחקים ומי המנצח. משחקים טכנולוגים (כאלו שלוחצים על כפתורים והרובוט או הבובה מדבר, מתהפך) הופכים את הילד לייצור פסיבי. כל שנותר לו לעשות זה להתבונן בהתפעלות בנפלאות הטכנולוגיה ולשבת ללא מעש (ואז כמובן לא ללמוד דרך חקירה). לעומת זאת כשילד מקבל משחק או צעצוע פשוט וניטראלי הצורך בחקירה, במניפולציה על המשחק גדולה הרבה יותר. במקרה הזה הילד מרגיש נוח ונכון להכניס את העולם האישי שלו לתוך המשחק או החומר הפתוח. ככל שהמשחק יותר פשוט, ובלתי מוגדר, כך יוכל הילד לשחק איתו באופן יצירתי יותר.

כשילד מקבל בובת גרב (ללא שם, דמות ברורה), הוא יכול לדמיין מה היא, הוא יכול לדמיין איך קוראים לה ולבנות עולמות שלמים סביבה. כשילד מקבל קוביות, הוא ורק הוא מחליט מה לבנות ואיך לבנות. במקרה זה המחשבה היוצרת עובדת, יש שימוש במוטוריקה עדינה לבניה ובשפה לתיאור המבנה שיצר. חשבו בהגיון, כמה נהנתם אתם וכמה נהנים הילדים שלכם לבנות ארמונות מחול בחוף הים. ההנאה הרבה הזאת אינה שקרית, היא אמיתית, משמעותית ומאפשרת משחק יצירתי ורב חושי. כשילד מקבל דמות משחק או רובוט מוכר. הוא כבר יודע את שמו, מה יכול ולא יכול לעשות ולרוב נוטה לציית לשמות ולחוקים שנבנו עבור הרובוט הזה. במקרה הזה הילד ישחק את המשחק באופן שמצופה ממנו לשחק ברובוט. משחק זה יהיה ברמת היצירתיות הנמוכה ביותר.

אז פעם הבאה שאתם רוצים לקנות משחק או צעצוע לילד חשבו שנית לפני שאתם קונים צעצוע טכנולוגי משוכלל...

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק לילדים
ריפוי בעיסוק לילדים