Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





התפתחות הילד - לכמה חוגים כדאי לרשום את הילד ? למה כדאי לאזן את כמות החוגים עם זמן לפנאי חופשי.

24.2.2013

התפתחות הילד
מפוצצים את הילד בחוגים

לכמה חוגים כדאי לרשום את הילד ?
למה כדאי לאזן את כמות החוגים עם זמן חופשי ולא להתפתות ולרשום לחוגים רבים

הפיתוי עצום. יש חוג אומנות, חוג כדורסל, חוג ג'ודו, נפתחת עוד מעט קבוצה להכנה לכיתה א' וגם חוג טכנולוגיה וחוג בישול לקטנטנים. "הבן שלי אוהב שאת הדברים האלו, אני ארשום אותו לכמה חוגים בשבוע. אני במילא לא בבית, לפחות שיהיו לו חוגים שיעניינו אותו כל יום במקום שיצפה בטלוויזיה או ישחק במחשב."

הרעיונות האלו נשמעים מוכרים ? מזדהים איתם ? אתם לא לבד.

בעידן המודרני בו הורים עובדים שעות ארוכות נוצרת בעיה. הצורך לדאוג לתעסוקת הילד. מה הפתרון הפשוט ביותר ? חוגים.הפיתוי לרשום את הילד למגוון חוגים וכך להשקיט את המצפון (הוא לא מחכה לי, הוא עסוק, הוא נהנה) הוא פשוט אינו נכון. אינו נכון להורים ואינו נכון ובריא לילדים.

ילד צעיר הוא מוח צעיר ומוח צעיר אכן לומד וסופג היטב. כשמגרים את הילד ללמידה (מוטורית/קוגניטבית באמצעות חוגים) מגרים את המוח לגדילה והתפתחות. מתי מתחילה הבעיה ? בזמן גירוי יתר . כשהמוח מגורה יותר מדי (באמצעות עומס של חוגים ופעילויות) המוח לא ממשיך להתפתח ולגדול אלא קופא במקומו. גם אם נראה שהילד מסתדר עם ארבע - חמש חוגים בשבוע ואוהב להיות בהם , זה יהיה לזמן מה. זה רק שאלה של זמן עד מתי הוא לא יוכל לעמוד בעומס הזה. העומס יגרום לו לקפיאה בהתפתחות המוחית והימנעות. המנעות מעומס גירויים. כן כן, המוח וגם הנפש שלנו צריכה זמן למידה, ופעילויות וזמן חופשי. אי אפשר כל השבוע להיות בהפעלות מבלי לתת למוח ולנפש של הילד לנדוד לאן שרוצה וצריך. כל ילד צריך להיות סתם בבית ואז לשלוף משחק, לצייר, להחליט להזמין חבר או סתם לנמנם במיטה.

יותר מדי גרייה (במקרה שלנו – חוגים ולמידה) אינה טובה וגם פחות מדי לא טוב. האיזון הוא הגורם החיובי. שני חוגים שונים באופיים יכולים לגוון ולפתח (חוג ספורטיבי וחוג חשיבה). כך יוכל הילד לעבד את חוויות הלמידה ולהישאר עם זמן פנוי אחר הצהריים למשחק חופשי ויצירתי, משחק עם חברים וזמן משחק ופעילות עם המשפחה. איך יודעים אלו חוגים הכי חשובים. קרוב לודאי שהדבר קשור בחוגים המשמעותיים ביותר לילד או אלו שהילד זקוק להם הכי הרבה לצורך התפתחותו התקינה.

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק
ריפוי בעיסוק לילדים