Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





התפתחות הילד - התנהגות נוקשה ופרסברטיבית

4.3.2013

פרסברטיביות, חוסר גיוון והצמדות לתבניות התנהגות נוקשות וקבועות
התפתחות הילד

האם הילד שלכם רוצה לקרוא אותו ספר שוב ושוב ושוב ושוב ושוב (מעל 30 פעמים)
האם הוא רוצה לאכול רק מאכלים מסויימים ולא מוכן לטעום טעמים חדשים
האם הוא נצמד ללבוש מסויים ואינו מוכן לגוון בצבעי ומרקמי הבגדים
האם מאפייני המשחק שלו מצומצמים (משחק רק במשחק חופשי עם דמויות מסויימות, נמנע ממשחקי קופסה, יצירה)
האם הילד חושש משינויים בשגרה או בתוכניות הקבועות
האם הילד מוכן להתחבר עם מספר ילדים בלבד בגן
האם הילד לא מוכן ללכת לחוגים, מוכן ללכת רק לחוג מסויים ולא פתוח לחוגים נוספים ?

אם כן , יתכן ודפוס החשיבה של הילד מצומצם ונוקשה. דפוס זה עלול להגביל את מאפייני התפתחות הילד ויכולותיו.

על המוח ועל חשיבות של הפעלת איזורים שונים בו
אם חוזרים על אותם פעולות שוב ושוב ושוב על חשבון ביצוע פעילויות מגוונות אחרות פוגעים במוח. אם הילד שלך בנבחרת כדורסל ואחר הצהריים הוא רק משחק כדורסל ולא עושה עוד פעילויות מגוונות זה חבל. זה אכן פוגע בפוטנציאל התפתחות הילד. אם הילד משחק כל היום בגיבורי על ואינו מתנסה בגזירה, ציור, פאזלים ומשחקי חברה זה פוגע בהתפתחות המוח שלו. המוח שלנו מאורגן כך שנשתמש ונפעיל איזורים מגוונים (איזורי שפה ותקשורת, אזורי לוגיקה, איזורי מוטוריקה, איזורי יצירה, איזורי תחושה ועוד). אם הילד עושה אותה פעילויות בצורה מאוד אינטנסיבית הוא אומנם ישתפר בה ויעשה בה מיומן אך במקביל יפסיד התפתחות מוחית של אזורים אחרים. פעילויות מורכבות  כמו קריאה, כתיבה ופתרון שאלות חשבוניות דורשות אינטגרציה של אזורים שונים במוח, אם הילד לא יפעיל אזורים מגוונים אלו, הם יהיו יותר חלשים (השפה תהיה חלשה, האזור המתמטי יהיה חלש) ואז הילד עלול לגלות קושי ביצוע פעילויות פשוטות או/ו מורכבות.

יש הגיון בלעשות את הדברים ההפוכים לדפוס הילד
אם את מתנגדת בדבריך ובעשייתך  לדפוס פרסברטיבי, המצומצם, הנוקשה את עושה תהליך נכון!
אם הילד רוצה לקרוא אותם ספרים כל הזמן, דווקא מומלץ לגוון בספרים (למצוא את האיזון בין חדש לישן ומוכר). אם הילד נצמד למאכלים מסוימים שווה לחשוף אותו למאכלים חדשים ( לשים בצלחת ולהרגיל אותו בנוכחות מאכלים אלו גם אם לא יאכל. חשוב לא לתת לו ללזרוק את האוכל החדש כבר בהתחלת הארוחה אלא רק בסוף).אם הילד אינו רוצה ללכת לחוגים למצוא לפחות חוג אחד שיכול להרחיב את עולם המשמעות והדעת שלו ונסות להתמיד בו.

הורים, זכרו, אם פעילות כלשהי קשה עבור הילד או קשה עבורינו סימן שהאזור המוחי שאחראי לפעולה הזאת הוא קטן מדי ולא מספיק מפותח.

גמישות, פתיחות לעולם החדש והמשתנה הוא דבר שניתן לפתח ולהקנות גם לילדים המתקשים בכך

אורית פינצבסקי
מרפאה בעיסוק לילדים
ריפוי בעיסוק כפר סבא