Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





צורך בשליטה אצל ילדים

צורך בשליטה אצל ילדים

הדרכת הורים - ריפוי בעיסוק

הילד לא מוכן לקחת רטלין ? הילדה לא מוכנה ללכת לטיפול ריפוי בעיסוק ?הילד מסרב להכין שיעורים?הילד לא מוכן ללכת ליום הולדת?האם החיים הופכים למריבה גדולה ומאבקי שליטה מול הילד שלך ? האם את מוצאת עצמך כועסת עליו, מיואשת ומותשת ?

למה מתעוררים התנגדויות חזקות המלוות בצורך עמוק בשליטה ובחירה על ידי ילדים ?

כמעט בכל מצב ,הבעיה קשורה לפתרון וגם במקרה זה בתוך הבעיה חבויה הפתרון.

אחד ההסברים לילדים המחפשים שליטה בחייהם וכפועל יוצא מכך מתנגדים ומתמרדים בהוריהם הם מצבים בהם ילדים חשים בתחושה הסובייקטיבית שאיבדנו שליטה וביטחון. הצורך בשליטה, עמידה נגד ההורה וניצחון מולם מבטיח את החזרת הביטחון והשליטה שלהם כנגד תחושת חוסר שליטה שאופפת אותם בבית, בגן או במקום אחר כלשהו.

להל"ן שלוש סיבות שכיחות לצורך בשליטה אצל ילדים (כמובן שלא כולם....)

תחושת אובדן שליטה בבית
בית שבו הורים התגרשו, חוסר יציבות במציאות הבית או לחלופין אח או אחות שנולדו ומערערים את מערכת היחסים היציבה של ההורים עם הילד הקיים, כל אלו יוצרים לעיתים אצל הילד תחושה של אובדן שליטה. כשההורים מתגרשים הילד חש שאינו שולט במערכת המשפחתית שלו וכאשר ילד נוסף נולד למשפחה הוא כבר אינו זוכה ליחס ולזמן זכה לו קודם. מדובר במצב שבו הילד חש שאינו שולט במצב כפי ששלט בעבר. מה הפתרון ? ילדים רבים מבטאים התפרצויות זעם, כעסים מול ההורים וצורך להתמרד (אני לא הולך עכשיו לגן, מה תעשי לי ?, אני לא נכנס עכשיו למקלחת...). הם מחפשים את השליטה דרך מקומות בהם ההורה חייב לשים אליהם לב ולהגיב.

תחושת אובדן שליטה בגן
הגן הוא מקום שבו נאלץ הילד לטוב ולרע להתמודד עם שינויים רבים. גננת שמתחלפת, חבר טוב שעזב, ילד חדש שהגיע ומציק. הרבה פעם גן שבו הילד אינו חש בטוב (גן שבו הכימיה עם הגננת ו/או הילדים אינה טובה) נוטל מהילד הרבה כוחות. בגן הילד צריך לפעול לפי הוראות הגננת אך בבית היא מרשה לעצמו להתמרד ולשלוט בהוריו כדי לחוש חזרה את השליטה בחייו ולכוון אותה למצבים הנוחים עבורו.

תחושת אובדן אמונה ביכולות העצמאיות של הילד (תחושת חוסר שליטה עצמית ביכולות)
במהלך טיפולים שונים כמו טיפולי ריפוי בעיסוק, ריפוי בדיבור או טיפול פסיכולוגי נחשפים לילדים למקומות של חולשה וקושי. נכון שבטיפול מנסים לקדם אותם לעבר תחושת יכולת אך עדיין ילדים רבים רואים מולם את הקושי שלהם (הקושי לאחוז עיפרון, להעתיק צורות, לגזור, להקשיב או להבין הוראות ). הילד מרגיש מעורער, הוא אינו מצליח לשלוט ביכולותו להצליח במשימות הטיפול ועל כן לעיתים מתמרד. לעיתים נראה ילדים שמפסידים דווקא, מוכנים להשתתף רק במשחקים נמוכים לגילם או מקשקשים דווקא על הדף במקום להעתיק את הצורה (כי הרבה יותר קל רגשית לקבל את אי ההצלחה במשימה אם הילד עצמו בחר שלא להצליח). במצב כזה לאי ההצלחה אין השלכה רגשית לעומת מצב שבו ניסה להעתיק את הצורה אך לא הצליח). הילד מנסה להגן על תחושת היכולת והשליטה בחייו ועושה זאת דרך מניפולציות על סביבתו כך שתמיד יצליח בה.

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק לילדים
ריפוי בעיסוק ילדים - כפר סבא