Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





המלצה על משחק לילדים - ספרינט 3 פוקסמיינד

ספרינט 3 פוקסמיינד

המלצה על משחק ספרינט 3 פוקסמיינד

שם המשחק : ספרינט 3
סוג משחק : משחק קופסה מחברת פוקסמיינד
גיל מומלץ -  5-8
מספר שחקנים – 2-4
אורך משחק ממוצע – משתנה לפי גיל הילד

מטרת המשחק
להפטר מכל הקלפים כמה שיותר מהר. כל שחקן מקבל ערמת קלפים. כל שחקן צריך להרים קלף ולנסות לשים אותו על אחד מתוך שלושת סוגי הקלפים: אפשר לשחק את המשחק כמשחק זריזות ואז בו זמנית שני ילדים ויותר צריכים לשים את הקלף שלהם במקום הנכון. אפשר לשחק את המשחק כמשחק התאמה ואז כל ילד משחק בתור אחר.

ישנם שלושה סוגי קטגוריות של קלפים עליהם יש להניח את הקלף :

קלף מסוג א' – צריך לשים עליו קלף באותו צבע או ציור (לא אותו מספר) של הקלף שהונח לפניו.

קלף מסוג  ב- צריך לשים עליו מספר שכן. לדוגמא על קלף 6 אפשר לשים קלף 5 או 7.

קלף מסוג ג - צריך לשים עליו קלף שהוא שונה בצבע, בציור, במספר ולא מהווה קלף עם מספר שכן.

מיומנויות נדרשות במשחק
הבנה וזכירת חוקי משחק.
הבנת הוראות מורכבות
התייחסות בו זמנית למספר מקורות מידע (הוראות)
הסקת מסקנות על בסיס החיוב והשלילה
בקרת ביצוע – השוואה בין הביצוע להוראות
גמישות מחשבתית
מהירות מחשבתית – במידה ומשחקים את המשחק כמשחק זריזות ולא כמשחק התאמה

מדד כיף לי – לא כיף לי
ציון -  7/10
המשחק ספרינט 3 יכול להיות כיף אמיתי במידה והילד מבין את החוקים של המשחק. במידה והילד חווה כל שלב כבעיה קשה, אין מדובר בחווית כיף והילד ינסה להימנע מלשחק במשחק. דווקא במקרים אלו חשוב לעודד את הילד להבין את כללי המשחק, לשחק בו ולו במעט ולוודא שהילד חווה הצלחה ותחושת מסוגלות בביצוע הוראות מורכבות. מומלץ להמשיך לשחק במשחק זה בתיווך מבוגר כדי לפתח תחושת מסוגלות ונהייה לאתגרים. אם משחקים את המשחק בפעם הראשונה או בגיל 5 מומלץ לשחק אותו כמשחק התאמה ולא משחק זריזות

מדד שוב פעם  - נמאס לי
ציון – 6/10
המשחק אינו ניתן לשינוי (יש לו מאפיינים קבועים) ולכן לא בהכרח מעניין ומושך כמו משחק עם חידות מגוונות או משחק בעל אופי חופשי יותר.

מדד למדתי משהו – לא למדתי כלום
ציון 8/10
המשחק מכוון לביסוס הבנת מספרים (מספרים שכנים) אך רק במספרים נמוכים (חבל) , הבנת הוראות מורכבות ולתהליך הסקת מסקנות על בסיס השוואה בין סוגי הקלפים לקלף שיש לילד כדאי לנסות ולראות כיצד יוצרים חידות יומיומיות המשלבות חלק מההוראות המורכבות הקיימות במשחק לשם הכללה.
 

מדד יופי, אסטטיקה ואיכויות חומרים
ציון 7/10
המשחק צבעוני ומושך. קלפים צבעונים ויפים.

שורה תחתונה
מומלץ לקנות את המשחק לגילאי 5-6 עבור ילדים :
שאוהבים אתגרי חשיבה על מנת לספק צורך זה ולפתחו
שמתקשים או חוששים ממשחקים או משימות בעלות הוראות מורכבות
לילדים עם טווחי קשב קצרים. במקרה זה על המבוגר המתווך לשבת עם הילד, להסביר לו את הכללים, לסייע לו לאסוף נתונים, לבצע השוואה ולהצליח בפתרון החידה. תהליך זה יעודד את הילד להגביר את משך זמן הריכוז במשימה ותהליכי החשיבה הנדרשים לביצוע הוראות מורכבות.

לחץ כאן לרשימת לחזרה לרשימת המשחקים המומלצים

 

אורית פינצבסקי
מרפאה בעיסוק לילדים
ריפוי בעיסוק לילדים