Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





העתקת אותיות כתב פוטר

העתקת אותיות כתב

כתיבת אותיות כתב או המעבר מכתיבת אותיות דפוס לכתב לא תמיד קלה. ישנם ילדים רבים המתקשים בתהליך ותוצר הכתיבה. כתיבת אותיות מחייבת מרכיבי מוטוריקה, שפה, קוגניציה וקשב וריכוז תקינים:
מרכיבים מוטורים. לצורך כתיבת אותיות יש צורך בטונוס שריר מאוזן, אחיזת עיפרון יעילה, תכנון תנועה מוטורית ואינטגרציה בין היכולת הויזואלית והמוטורים. ילד שכותב אותיות כתב צריך לפתח זריזות כתיבה ולשם כך צריך זריזות ידנית

מרכיבים קוגניטיבים - לצורך כתיבת אותיות הכתב יש צורך ביכולת העברה חזותית, קשב וריכוז, יכולת לסנן גירויים (להמשיך להעתיק למרות הרעש בכיתה), יכולת זכירת מערכת אותיות הכתב ומעבר מדפוס לכתב

מרכיבים שפתיים - לצורך כתיבת אותיות וקריאתם יש צורך לזהות ולשיים את שמות האותיות. ידוע כי קצב העתקה איטי קשור לקצב איטי של קריאה במקרים רבים.

מקצוע ריפוי בעיסוק עוסק בלימוד אותיות הכתב על ידי עבודה על המרכיבים הבאים:
אחיזת עיפרון יעילה
שטף פנימי של כתיבת האות
עבודה על כיוון כתיבת האותיות
עבודה על עיצוב מדוייק של אותיות הכתב
עבודה על גודל הכתב
עבודה על ויסות הלחץ המופעל על העיפרון בזמן כתיבה
עבודה על גודל ומיקום אותיות ביחס לשורות
עבודה על ארגון מרחבי בתוך אות ובין אותיות (רווחים)
עבודה על זכירת מראה האותיות מהזיכרון
עבודה על מהירות העתקה מהלוח
עבודה על העתקה מדוייקת ובקרת ביצוע
עבודה על כתיבת תשובות בכתב - מעבר מדפוס לכתב