Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





מוכנות לכתיבה - מוכנות לכתיבה דפי עבודה

מוכנות לכתיבה

חוקרים שונים (Beery, 1997,1998; Benbow, Hanfit, & Marsh, 1992) הגדירו מוכנות לכתיבה על בסיס יכולת העתקת צורות גיאומטריות. באופן ספציפי יותר טען Beery(1989;1997) שכדאי לדחות את הוראת הכתיבה עד לנקודה בה הילד שולט בתשע הצורות הראשונות המופיעות ב- The Development Test of Visual Motor Integration (VMI)(Beery, 1997). לצד הנחיות מומחים אלו, הקושרות את תהליך העתקת צורות ואותיות יחד, נאספו מחקרים רבים התומכים בקשר בין יכולת העתקת צורות להעתקת אותיות.

Weil & Cunningham(1994)  Daly, Kelley, & Krauss(2003) ו-Volman, Schendel & Jongmans (2006) מצאו קשר בינוני מובהק (r=.47, p=0.001)  (r=.64, p<0.01) (r=.52, p<0.01)  בין העתקת צורות במבחן ה-Visual motor integration (VMI)  (Beery, 1997) להעתקת אותיות ב- The Scale of Children's Readiness in Printing (SCRIPT)(Daly, Kelley, & Krauss, 2003; Weil & Cunningham, 1994) וב-Concise Assessment Scale for Children's Handwriting  (Volman, Schendel, & Jongmans, 2006) בקרב 59 ו-45 ילדי גן (גילאי 5-6) בעלי התפלגות מגדרית שווה והתפתחות תקינה (Daly, Kelley, & Krauss, 2003; Weil & Cunningham, 1994) ו-29 ילדים עם קשיי כתיבה בכיתות ב'-ג' (Volman, Schendel, & Jongmans, 2006). ממצאי המחקרים הראו כי ככל שעלתה יכולת העתקת צורות ב-VMI, עלתה גם יכולת העתקת אותיות באופן קריא. תוצאות אלו העידו כי יכולת העתקת צורות המבטאת את יכולת האינטגרציה הויזו-מוטורית קשורה לכתיבה בשלבים הראשונים והמתקדמים של לימוד הכתיבה בקרב ילדים בעלי התפתחות תקינה בגן חובה וכאלו עם קשיי כתיבה בכיתות היסודי המוקדמות. 

בהקשר זהה אך בשימוש כלי מחקר אחרים Bonoti, Vlachos, & Metallidou(2005) מצאו קשר מובהק בין משימת העתקה של אותיות, פונמות, מילים ומשפטים במבחן הWriting Scale of the Greek adaptation of the Luria-Nebraska neuropsychological batteryלמשימת ציור מורכב, הדורשת מיומנות מרחבית (r=0.197, p<0.01) בקרב 182 ילדים רגילים בגיל 8-12, בכיתות ב',ד' ו-ו', בעל התפלגות של גיל, מין ודומיננטיות שווה. ממצא המחקר הדגישו את התפקיד המכריע של מיומנויות מרחביות בכתיבה.

מוכנות לכתיבה