Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





דיסגרפיה מאמרים - דיסגרפיה מאמרים אקדמיים

דיסגרפיה מאמרים 

דיסגרפיה מאמרים אקדמיים

מחקרים שונים מצאו כי יכולת העתקת צורות מנבא יכולת העתקת אותיות כאשר יכולות אלו נמדדות בנקודת זמן זהה או שונה
. (  Tseng & Murray (1994), Cermak & Marr (2002) ו-(Volman, Brecht, & Jongmans (2006) מצאו כי  ציון העתקת צורות ב- VMIניבא באופן מובהק את ציון העתקת אותיות במבחן העתקת קטע טקסט (Tseng & Murray, 1994), במבחן ה- SCRIPT(Cermak & Marr, 2002) ובמבחן ה- Concise Assessment Scale for Children's Handwriting (Volman, Schendel, & Jongmans, 2006) במדגם שכלל 63 ילדים סינים עם קשיי כתיבה ו-42 ילדים ללא קשיי כתיבה בכיתות ג'-ה' (Tseng & Murray, 1994), במדגם של 54 בנות ללא קשיי כתיבה בגן חובה (גילאי 5-6) (Cermak & Marr, 2002) ובמדגם של 29 ילדים בכיתות ב'-ג' עם קשיי הכתיבה (Volman, Schendel, & Jongmans, 2006). באופן ספציפי יותר נמצא כי ציון ה- VMIהסביר 9 אחוז מהשונות (Cermak & Marr, 2002) או 30.5 אחוז מהשונות (Tseng & Murray, 1994) בקריאות כתב היד. בנוסף, יכולת הניבוי הייתה קיימת הן כששני המבחנים (הצורות והאותיות) הועברו בנקודת זמן זהה (Tseng & Murray, 1994; Volman, Schendel, & Jongmans, 2006 ) והן בנקודות זמן שונות-כאשר מבחן ה-VMIהועבר בגיל הגן ומבחן העתקת אותיות באמצע כיתה א' (Cermak & Marr, 2002). מתוך ממצאים אלו ניתן לראות כי ביצועי העתקת צורות (מבחן ה-VMI) הצליחו לנבא את ציוני הכתיבה הן באוכלוסייה רגילה והן באוכלוסיה עם קשיי כתיבה בקשת רחבה של גילאי גן ובית ספר יסודי.

לצד מחקרים קורלטיביים, נמצא כי גם מחקרי הבדלים תומכים בקשר בין יכולת העתקת אותיות וצורות על ידי ההתאמה בין יכולת העתקת אותיות על פי יכולת העתקת צורות בקבוצות השונות. מחקרים שחילקו את ילדי המחקר על פי יכולתם להעתיק את תשע הצורות במבחן ה-VMI (Beery, 1997), מצאו כי קבוצת הילדים שהצליחה להעתיק תשע צורות ויותר גילתה יכולת גבוהה יותר להעתיק אותיות במבחן ה-  SCRIPT(העתיקה יותר אותיות בצורה נכונה) לעומת קבוצת הילדים שהצליחו להעתיק פחות מתשע צורות, שגילתה יכולת העתקת אותיות נמוכה יותר במבחן ה- SCRIPTכששני המבחנים הועברו באותו זמן (Daly, Kelley, & Krauss, 2003;Weil & Cunningham, 1994 ) או כאשר מבחן ה-VMIהועבר בתחילת גן חובה ומבחן העתקת אותיות הועבר באמצע כיתה א' (Cermak & Marr, 2002). הבדלים בשלושת המחקרים היו מובהקים (p<0.02-0.001) ונבדקו על 59 (Weil & Cunningham, 1994), 54 (Daly, Kelley, & Krauss, 2003) ו-101 (Cermak & Marr, 2002) ילדי גן (גלאי 5-6) בעלי התפתחות תקינה והתפלגות מגדרית שווה.

דיסגרפיה מאמרים - המשך