Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





מחקר בבתי ספר יסודיים - מחקר בבתי ספר בישראל

מחקר בבתי ספר יסודיים

מחקר בבתי ספר בישראל

ניהול מחקר בבתי ספר יסודיים במסגרת משרד החינוך הוא הליך מסובך וקשה. צוות המורים, ההורים והילדים עסוק בלמידה ותפקוד יומיומי ולרוב אינו פנוי למחקר. להלן מספר נקודות שעשויות לעזור ולעבור את המחקר קצת יותר בקלות. חלק מהנקודות עשוית להראות טריוויאליות, אך בשעת לחץ ועומס לא תמיד נלקחות בחשבון.

פנייה למנהלי בתי ספר וצוות המורים לשם קבלת הסכמה להשתתפות במחקר.

יש הרבה מאוד מנהלים שאינם מוכנים שיעשו מחקר בבית ספרם. לרוב הם טוענים כי הם לא מעוניינים שהילדים יצאו ויכנסו מהשיעור (כשהם הולכים וחוזרים מאבחון). לדבריהם זה עושה בלגן למורה בכיתה וגם הילד מפסיד לימודים. במקרים אלו חשוב לתת טיעונים טובים ומשכנעים. חשוב להסביר למנהל שמדובר בבלגן למטרה של סדר טוב יותר. חשוב שהמנהל יבין כי תוצאות המחקר עשויות לאפשר למטפלים להבין טוב יותר את קשיי התלמידים ולטפל בצורה טובה יותר בילדים מתקשים. חשוב להסביר כי תוצאות המחקר יחזרו בצורה של שירות טוב יותר לילדים.

כדאי למצוא זמן להסביר למורות ולמנהל/ת את נושא המחקר וחשיבותו. חשוב להדגיש את חשיבות התערבות במידה וניתנת. ניתן גם לומר שהילדים יכולים להיתרם מאוד מהחשיפה לצורות אבחון או למידה שונות דרך המחקר.

עדיף לפנות קודם לבתי ספר שאתם או חברכם מכירים איש צוות בו (מנהל, סגן מנהל, יועצת או מורה) ולברר דרכם האם המנהל מוכן לאשר את השתתפות בית הספר במחקר.

במידה ולא מכירים אף איש צוות מבית הספר מומלץ לפנות ישירות באופן טלפוני למנהל/ת בית הספר- מקבל ההחלטות הישיר ורק לאחר הסכמתו לפנות לצוות. את המנהל/ת תופסים בדרך כלל במשרד או לפני שבע וחצי או אחרי הצהריים. אפשר גם לקבוע פגישה. כדי לקבל מהמנהל או מזכירתו את שם הרכזת (רכזת השכבה) ולדבר איתה לפני הפנייה למורות.

קרא עוד בנושא טיפים בנושא - טופס הסכמה להשתתפות במחקר