Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





הפרעת קשב וריכוז הדרכת הורים

הפרעת קשב וריכוז הדרכת הורים

פעמים רבות ביטויי הפרעת קשב וריכוז הם ביטויים דומים או זהים לילד עם הפרעות התנהגות. הילד לא מקשיב למה שאומרים לו, הילד מאחר, מבולגן, מאבד חפצים, מפריע למורים, מתפרץ לדברי הזולת, לא מוכן ללכת לישון בלילה, מסרב להתקלח.... נשמע מוכר .

במקרים של הפרעת קשב וריכוז חשוב להבין שבעיות ההתנהגות הן לא הבעיה הם התוצאה הפרעת הקשב והריכוז. הפרעת הקשב והריכוז מתבטאת לרוב בקשיי תכנון והתארגנות בזמן, עם חפצים, קשיי ויסות (ויסות מחשבות, רגשות) ועוד

מה עושים ?

חשוב לא לוותר לילד ולתת לו לפרוץ גבולות בבית ובמסגרות היות וזה לא יכין אותו לילד אדם המתפקד במסגרות שונות (תפקוד כחבר, בעל, תלמיד וכד'). במקום לוותר, חשוב לספק גבולות ברורים לילד ולנהל את ההפרעה.

אך מנהלים הפרעת קשב וריכוז

נסו להתכונן מראש לאירועים בעייתים ולמזער למינונים חיכוכים פוטנציאלים
אם ידוע שילד קשה מאוד להתארגן בבוקר לבית ספר, נסו לארגן כמה שיותר דברים בערב (תיק בית ספר, בגדי לבוש שילבש בבוקר הניחו על הכיסא), עזרו בסידור החדר כך שכמה שפחות מסיחים יסיחו אותו בבוקר מההתארגנות. קבעו כלל שאנו מאפשר צפייה בטלוויזה בבוקר, רק בשעות מסויימות אחר הצהריים.

הגדירו באופן מילולי בפני הילד מה הציפיות שלכם ממנו
אל תורידו לגמרי ציפיות מהילד, פשוט הגדירו ציפיות הגיוניות ממנו ושתפו אותו בהם. אם קשה לכם לעשות זאת, העזרו באיש מקצוע. חשוב שההגדרה של הצציפיות ההגיוניות תהיה הגדרה מציאותית, אפשרית וקונקרטית. לא להגיד ליד שאת מצפה ממנו להתנהג יפה. אמירה זאת מופשטת מדי. את צריכה לומר לו מה הכוונה להתנהג יפה. אמרי לו במקום זאת שאת מצפה ממנו לא להתפרץ להתפרץ לדבריך שאת מדברת היום בזמן ארוחת החג. בצורה זאת הגדרת בקשה קונקרטית (בקשה ברורה של מה לעשות ומתי לעשות).

התאימו דרישות ליכולת הילד
אם הילד אינו מסוגל להעתיק מהלוח כמעט כלום ולכתוב תשובות מלאות במבחנים, לא מתאים לדרוש ממנו שימלא את כל שיעורי הבית בכתב ושיעתיק את כל השאלות מהלוח. במקום זה חשוב שגם ההורים וגם ההורים ידרשו מהילד ציפיות הגיוניות. לדוגמא, להעתיק רק משפט אחד מהלוח, לענות במבחן על שלוש שאלות בכתב ועל היתר בעל פה

נסו להבין את הילד, להזדהות איתו
ככל שתנסו להכיר את הפרעת הקשב והריכוז, להזדהות אם הילד ובמקרים שהילד מאפשר לקחת דברים בהומור כך תתקרבו לילד ותצליחו לעזור לו

המנעו מכעסים
אם תכעס על הילד תדלל את האנרגיות שלך ושוב תשדר לילד שהוא לא מסוגל לעמוד בציפיות הנורמטיביות של הסביבה. כשהילד אינו עומד בציפיות ובתפקידים שהוגדרו מראש , הבע צער אך אל תכעס. במקום זאת נסה לחשוב על חיזוק חיובי שיעודד את הילד להתנהגות ראויה ומתאימה.

היו קשובים לחוזקות שלו
הכירו ודעו במה הוא טוב (האם הוט טוב בחשבון ? במשחקי זיכרון חזותיים ? במשחקי פלייסטיישן). תנו ביטוי קבוע ויומי לחוזקות הללו ושבחו את הילד בצורה קבועה (אך לא מוגזמת) על הצלחותיו ויכולותיו בתחומי החוזק שלו. תחומי החוזקה הם מוקדי האור, הם המוקדים שמסייעים לבנות דימוי עצמי חיובי, דאגו לספק לילד חוויות של הצלחה ומראה חיובית של חוזקותיו.

הכינו את הילד לכשלונות ודרכי התמודדות שלו איתם
לעיתים קרובות יהיו נפילות ומעידות. הילד יתרגז, יתפרץ, יריבץ, יבלגן, יהרוס שלא בכוונה. הילד לא יהפטך את עורו וישתנה. לפיכך, אתם צריכים להיות רגישים אליו ולהגיב בצורה אמפתית, מווסתת ומארגנת. למדו את הילד לבקש סליחה אם עשה מעשה שלילי שלא בכוונה (או מעשה שעשה בכוונה וכעת הוא מתחרט עליו).  למדו את הילד לקחת דברים בפרופורציה (לא נורא שלא הצלחת במבחן הזה... עדיין ענית יפה על הרבה שאלות או גם אני לא הייתי מצליח לענות על כל השאלות נכון...)

ספקו אפשרות לגיטימית ונורמטיבית להיפראקטיביות
אם הילד הוא היםפראקטיבי ספקו לו אפשרןות לבטא את הצורך בתנועה. הדריכו את ההורים ובקשו מהם לאשפר לילד לשחק בשרשת במהלך השיעור או לקשקש על דף טיוטה, למעוך כדור רך). אפשרו לו לעזור למורה בדברים המחייבים תנועה (לסדר את שולחנות הכיסא כשצריך), השתדלו לאפשר גם בבית הפסקות בתוך זמן השיעורים. הגדירו למשל שעושים שני דפים מהחוברת וראז עושים הפסקה מוגדרת (של ארוחת צהריים, צפיה בתוכנית אחת).

בדקו היכן הבעיה
לא סתם ילדים עם הפרעות קשב וריכוז צריכים הדרכת הורים. לעיתים קרובות הבעיה היא בדרך של התנהלות ההורים. הורים לעיתים מפתחים דפוס כועס ועצבני מול הילד או לחלופין דפוס אפטי לא מרוצה. דפוס זה קרוב לוודאי רק פוגע בהצלחה של התנהלות הילד בבית ובלימודיו. קבלו עזרה מקצועית - הדרכת הורים  לילדים עם הפרעות קשדב וריכוז כדי למצות את השינויים והתאמות הסביבה לצרכי המשפחה.

 

והעיקר, אל תאבדו תקווה אף פעם והאמינו בעצמכם ובילד - זה המפתח להכל