Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





התמודדות עם ילדים היפראקטייבים - ילדים היפראקטיביים אך מרגיעים אותם - היפראקטיביות אצל ילדים - הדרכת ריפוי בעיסוק

התמודדות עם ילדים היפראקטייבים

  ילדים היפראקטיביים אך מרגיעים אותם

היפראקטיביות אצל ילדים

 

האם הילד שלך היפראקטיבי ? האם הוא נמצא כל הזמן בתנועה ? האם הוא מחפש תנועה ? לא מסוגל לשבת ליד שולחן באופן רגוע ?

ילדים היפאקטיבים הם ילדים עם צורך נוירולוגי בתנועה. התנועה לעיתים מעוררת ילדים רדומים או מוסתת עוררות יותר אי אי שקט פסיכו מוטורי

הורים רבים רוצים להרגיע את ילדיהם ההיפראקטיביים כשלמעשה הם צריכים להבין כי אין אפשרות להרגיע את הילד אלא רק לעזור לבנות מערכת שמארגנת ומווסתת התנועה (זה מה שעושים בטיפולי ריפוי בעיסוק) בתוך הרגלים, שגרות ופעילויות היום יום.

אם עושים זאת ? הינה כמה רעיונות

לא מונעים מלד היפראקטבי תנועה אלא מארגנים אותה - לדוגמא, אם הילד נוטה להכניס דברים לפה (צורך רב בגרייה בפה), מאפשרים לו ללעוס מסטיק ומתאימים מאכלים המספקים גריית פה עמוקה לצד משחקים ומשחקים המאפשרים תנועות פה. במקביל מסבירים לילד את הצורך להמנע מהכנסת החולצה, העפרונות לפה וכד באמצעות תיווך למשמעות. אם נמנע מהילד להכניס דברים לפה אך לא נספק חלופות לא נצליח.

לומדים ומשחקים בשילוב תנועה - בטיפולי ריפוי בעיסוק בונים פעמים רבות מסלולים מוטורים הכוללים משימות שונות. המשימות יכולות להיות רק מוטוריות או מוטוריות ולימודיות (כך משלבים למידה). דוגמא למסלול יכול להיות קפיצה בחבל וספירה של 30 פעמים, מעבר לאזור קליעה למטרה ולאחר מכן ישיבה ליד שולחן והעתקת שורה של אותיות אלכסוניות . לאחר שנגמרת השורה חוזרים שוב לתחילת המסלול. השילוב של למידה ותנועה מאפשר לילד לקבל את הגרייה המוטורית לה זקוק לצד הזדמנות ללמידה מאורגנת ותחומה בזמן. ישנם מצבים שמטרת המסלול שונה. לדוגמא, אם המטרה להגביר יכולות התמודדות עם תסכול אצל ילד היפראקטיבי, המסלול יכלול תחנות עם אתגרים שאינם מאפשרים הצלחה מידית לצד תחנות עם הצלחה מיידית, מלאה וקלה.

 

ככל שנשלב בתוך הלמידה, השגרות וההרגלים אפשרות של תנועה, המתועלת באופן נורמטיבי (דרך משחק, עזרה בבית וכד')  יוכלו הורים להתמודד טוב יותר עם ילד היפאקטיבי.

להדרכה מלאה או טיפול פנו לטיפול ריפוי בעיסוק