Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





בחירת חוג לילד

חוג לילד - יותר מסתם דרך להעביר את הזמן

למה חוגי ילדים הם דבר חשוב ואיך בוחרים אותם.

מייקל פלבס, השחיין המפורסם בעל שמונה מדליות זהב אולימפיות היה ילד עם הפרעת קשב וריכוז שהתקשה להשתלב בבית הספר. בעידוד אימו החל פלבס ללמוד לשחות ולאחר מכן להתאמן לתחרויות שחייה. תוך זמן קצר החל להתפרסם לאור זכיותיו הרבות בתחרויות ולאור מבנה גופו, שלדברי המבקרים היה המבנה האופטימאלי ביותר של שחיין. הילד בעל הפרעת הקשב הפך בגיל 23 לשחיין המצליח והמפורסם ביותר בעולם. בחירת פעילות מחוץ לשעות הלימודים שיפרה את איכות חייו והפכה אותו מילד מתקשה לאלוף מצליחן. הסיפור של מייקל פלבס הוא דוגמה קלאסית לילד שהתקשה להשתלב במסגרת הלימודים הסטנדרטית ומצא מסגרת מחוץ לבית הספר שבו יוכל לממש את כישרונותיו הטבעיים.

אם תיקחו כמה רגעים לחשוב על הסיפור, תוכלו להבין כי בחירת חוג לילד עשויה להיות בחירה חשובה והזדמנות מצוינת לשכלל את הכישורים הטבעיים של הילד עד כדי מיצוי הפוטנציאל האישי. לחוג אחרי בית ספר עשויה להיות השפעה לא פחות משמעותית מהלימודים עצמם. באופן כללי ניתן לומר כי כל ילד נולד עם כישורים טבעיים - תחומים שבהם הוא חזק באופן טבעי ביחס לכישורים אחרים שלו וביחס לילדים אחרים. ישנם ילדים עם כישורים מוטורים מאוד גבוהים, יש כאלה עם כישורי שפה ורטוריקה גבוהים וישנם ילדים עם יכולות טכניות מעולות. גם ילדים עם קשיים הם בעלי כישורים טבעיים. לפני שנים שמעתי על ילדה עם תסמונת דאון שהפכה להיות מעסה (מסג'יסטית) מצוינת. היא אהבה מאוד לחוש דברים בידיה ובעזרת משפחתה הצליחה לתעל אהבה זאת לעיסוק שבו עובדת בהצלחה כיום. ילדים עם אוטיזם נוטים לסגנון חשיבה אנליטי, (ממוקד פרטים). ילדים אלו עשויים להיות טובים מאוד בפעילויות הדורשים התייחסות לפרטים הקטנים כמו יצירת אומנות או עיסוק במציאת שגיאות בתוכנות מחשב. ילדים עם הפרעת קשב וריכוז הם בעלי דמיון מפותח ולכן יכולים לכתוב את סיפורי הפנטזיה או את תוכנות המשחק העתידיות המרשימות ביותר (במסגרת חוג מתאים).

כשמדברים על מיצוי פוטנציאל אפשר לחלק את הילדים לשלוש קבוצות: כאלו שלא מגלים את הכישורים הטבעיים שלהם לעולם, כאלה שמגלים ומשתמשים בכישורים הטבעיים הללו בגיל בגרות וכאלו שמגלים לבד או בעזרת הוריהם את הכישורים האלו כבר בגיל צעיר ופועלים למיצוי הפוטנציאל עוד בילדות. ההורים שפועלים בגיל צעיר לשכלל את הכישורים הטבעיים של ילדם עשויים לתת להם מתנה נפלאה (מיומנות מצוינת, אושר גדול, דימוי עצמי נהדר, עיסוק בעל משמעות ועוד) ולעולם הם יכולים לתת אלוף או אומן חדש. 

נסו לחשוב מהם הכישורים הטבעיים של ילדיכם (האם אלו כישורים מוטורים כמו ריצה או קפיצה, האם אלו כישורי כתיבה והבעה כמו ציור וכתיבה). בדקו מהם המאפיינים האישיים של הילד התומכים בכישורים אלו (גובה ומבנה גוף אתלטי, זיכרון מילולי חזק, תפיסה חזותית מרחבית טובה), במידה ואינכם יודעים נסו לחשוב על הכישרונות שלכם שיתכן ועברו לילדכם. בהמשך נסו לחשוב אלו סוגי חוגים מקדמים יכולות אלו ומדברים אל ליבו של הילד. בדקו גם האם סביבת הילד עשויה לעודד אותו לעסוק בחוג זה, והעיקר אל תמהרו לרשום את הילד לחוג רק כדי להעביר את הזמן. במידה ואתם מתלבטים בין מספר חוגים התייעצו עם הגננת, המורה או מרפאה בעיסוק, יתכן והן תוכלנה לתת נקודת מבט נוספת שתעזור לבחירת חוג.

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק לילדים, M.Sc.
מכון ריפוי בעיסוק לילדים כפר סבא