Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





דימוי עצמי של ילדים - על הקשר בין דימוי עצמי נמוך לנטייתם ואהבתם של ילדים לנקות. ריפוי בעיסוק לילדים

דימוי עצמי של ילדים

על הקשר בין דימוי עצמי נמוך לנטייתם ואהבתם של ילדים לנקות

במהלך השנים מגיעים אלי ילדים רבים לאבחון וטיפול בתחום ריפוי בעיסוק לילדים. עם השנים גיליתי קבוצת ילדים חדשה. ילדים שאוהבים לנקות. בשיחה הטלפונית שערכתי עם ההורים חוזר על עצמו סיפור דומה. ילד שאינו אוהב לשחק במשחקי קופסה, מתקשה בתחום מסויים (העתקה, הרכבת פאזלים), אינו רוצה ללכת לחוגים אבל מאוד אוהב לנקות. אז מהיכן מגיע הרצון או הצורך לנקות ? למה הסיפור של השתתפות הילד בניקיון חוזרת.

הצורך או האהבה לפעילויות של ניקיון סדר בבית בקרב ידלים צעירים (גילאי 4-6 ומעלה) יכול לנבוע מסיבות שונות

הסיבה הראשונה והכי מעניינת לדעתי היא הצורך הרגשי של הילד להראות להוריו כי הוא בעל יכולת ובעל רצון לעשות דברים טובים. ילדים רבים שמתקשים בתחומי תפקוד ומשחק אינם מקבלים את משוב תחושת היכולת מפעילויות אלו ולכן נמנעים מהם. ילדים אלו מחפשים מקור אחר לתעסוקה ולפעולה שתוביל למשוב חיובי. העזרה לנקות היא דרך בה משתתף הילד בפעילות שהינה קלה עבורו ומובילה לפדבקים חיובים רבים מצד ההורים ובני המשפחה. בדרך כלל מדובר בילדים עם תחושת מסוגלות ודימוי עצמי נמוכים אשר מצאו בפעילויות הניקיון דרך למשוך אלהם תחושת יכולת מעצם ההצלחה משימה ומעצם המשוב החיובי של ההורים

הסיבה השנייה למשיכה לפעילויות ניקיון יכולה להיות קשורה להפרעות קשב וריכוז עם או ללא מימד של היפראקטיביות. ילדים עם הפרעות קשב ובעיקר הפרעות קשר עם היפראקטיביות זקוקים לתנועה. התנועה מעוררת אותם אם הם ישנונים או לחלופין מוסתת עוררות יתר. פעילויות הנקיון מאפשרות לילדים אלו את התנועה אך לא סתם תנועה, תנועה המתועלת למימד חיובי ומתאים לסביבה.

הסיבה השלישית למשיכה לפעילויות ניקיון וסדר , במידה ונצפת צורה קיצונית, יכולה להיות קשורה לסימנים להפרעה אובססיביות קומפולסיביות הקשורה בסדר ונקיון. במקרים אלו ניתן להתרשם מילדים בעלי אופי חרדתי או דיכאוני

ולמרות כל הסיבות שפורטו מעלה, השתתפות של ילדים בפעילויות ניקיון יכולה לנבוע מסתם רצון לעזור בבית או מנטיה של ילד לחקות את הוריו , שמנקים את הבית באופן תדיר. השתתפות של ילדים בפעילויות ניקיון באופן רצוני או אהבה של ילדים לניקיון וסדר אינה מהווה בעיה או השלכה של קושי מסויים אך עדיין במקרים מסויימים  יכולה להתחבר לתמונה רחבה יותר של צרכיו הרגשיים של הילד.

 

אורית פינצבסקי
מרפאה בעיסוק
ריפוי בעיסוק לילדים