Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





כתב יד לא ברור

ריפוי בעיסוק לילדים בעלי קריאות כתב יד נמוכה

כתב לא קריא

האם כתב היד של הילד שלך אינו קריא? האם הילד מתעייף בעת כתיבה, האם הוא אינו מספיק להעתיק מהלוח? האם מתקשה במיומנויות מוטוריות עדינות אחרות ?

לפני חודש הגיע אלי לאבחון בריפוי בעיסוק ילד בן 9 ואימו. "אני רוצה להסביר לך משהו על אסף", אמרה האם מיד כשהתיישבו בחדר. "אי אפשר להבין מה שהילד כותב. תסתכלי, הבאתי לך משהו לראות". האם הוציאה מהתיק דף, העבירה לי אותו ואמרה "בשביל לקרוא את זה אני צריכה לפענח אות אות וגם אז אני לא מצליחה תמיד להבין מה הוא כתב. המורות גם לא מבינות מה שהוא כותב והם מבקשות ממנו להקריא להם את המבחנים שכותב."
הסתכלתי על הדף ולא הצלחתי לקרוא דבר.
"מה דעתך אסף, האם הכתב שלך ברור כאן?", שאלתי והנחתי מולו את הדף.
"כן הוא ברור, אני לא מבין מה הבעיה, אני תמיד יכול לקרוא מה שכתבתי, למה אני צריך לשנות את הכתב שלי", ענה אסף בכעס.
"ומה עם קצב הכתיבה שלך, הרי אתה לא מספיק להעתיק מהלוח", אמרה האם.
"אני הרבה פעמים כן מצליח, חוץ מזה זה לא מעניין אותי", ענה אסף ויצא מהחדר בכעס.

מהם קשיי כתיבה ?

מתוך מחקרים שונים עולה כי 10% ויותר מתלמידי בית הספר מאובחנים כבעלי קשיי כתיבה (דיסגרפיה). ילדים אלו מגלים קושי בהעתקה מהלוח (קצב העתקה איטי), מילוי חוברות עבודה, כתיבת חיבורים ומבחנים והכנת שיעורי בית. קשים אלו גוררים בעיות נוספות כגון נטייה להתמקדות בפן הטכני של הכתיבה במקום בתוכן ונטייה לקצר תשובות כתובות לאור ההתעייפות במצבי כתיבה.

מיד לאחר האבחון התחלתי לעבוד עם אסף, בטיפול עבדנו תחילה על פיתוח מוטיבציה לשיפור קריאות הכתוב היות ולאסף לא היה כול רצון וצורך לעשייה זאת. לאחר שהחל להיפתח למטרות הטיפול התחלנו לעבוד על שיפור יכולת כתיבתו. בטיפול שילבנו תרגול של עיצוב אותיות והפנמה מוטורית של דגמי האות, תרגילי בקרה עצמית על כתיבה, משחקים המשלבים תרגילי קואורדינציה וזריזות ידנית לשיפור מהירות הכתיבה ועוד. כעבור מספר שבועות מתחילת הטיפול נצפה שיפור רב בכתב ידו של אסף.

במידה וילדיכם מציגים קשיים אלו חשוב להפנות אותם לאבחון ריפוי בעיסוק. באבחון תבדוק המרפאה בעיסוק באיזה אופן מתבטאים קשיי הכתיבה של הילד (קריאות כתב יד נמוכה, איטיות בהעתקה, ארגון מרחבי לקוי של הכתוב, התעייפות בכתיבה וכד') ומהם הסיבות לקשיים אלו (מוטורים, תפיסתיים, קוגניטיביים או משולבים). החשיבות לאבחון וטיפול מוקדם גדולה מאוד היות ושינוי הרגלי כתיבה בכיתות מתקדמות (כיתה ג-ד') מורכב יותר מהקנייה של דפוסי כתיבה שטרם התפתחו והופנמו בכיתות הצעירות (כמו בתחילת כיתה א'). פנו כמה שיותר מוקדם לאבחון וטיפול כתיבה במסגרת ריפוי בעיסוק.

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק לילדים , M.Sc
מכון  התפתחות הילד - ריפוי בעיסוק לילדים , כפר סבא