Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





חינוך ילדים גבולות - פסק זמן

חינוך ילדים גבולות

חינוך ילדים גבולות - פסק זמן

פסקי זמן

להוציא ילד לפסק זמן אינה המצאה של הורים היום. גם אם הורים בעבר לא קראו לזה פסק זמן, אבל הם השתמשו בפסק זמן כעונש. "לך לחדר שלך ותשאר שם עד שאקרא לך". פסקי הזמן היא שיטת ענישה מקובלת עבור הורים לילדים בגילאי 3-2 שנים והורים לילדים בגיל 4 שנים לגננות ומורים. (הורים לילדים קטנים יותר מצאו ששיטה זאת לא יעילה). קריאה לפסק זמן לילד יכולה להעשות בעדינות וכולה להעשות בנוקשות.

ישם הורים שיטענו כי הם לא מוצאים כל ערך חינוכי בשיטת פסק הזמן. לעניות דעתם, הילד לא ישתמש בזמן זה כדי להבין כיצד פעל באופן לא מתאים ומה צריך היה לעשות אחרת (אחרי הכל מדובר בילדים קטנים) לעומת זאת הורים אחרים יסברו כי פסק הזמן הוא כן יעיל והוא מסייע לילד להתחיל לחשוב על הפעולות שעשה ולאחר פסק הזמן לדבר עם הילד על מה עשה ומה יכול לעשות אחרת בצורה טובה יותר.

 

יעילות פסק הזמן

פסקי הזמן יעילים רק אם הילד נרגע, חושב ומדבר על מה שקרה, ומה הוא יכול לעשות אחרת מעתה ואילך. המטרה של בידוד אינה לנדות או לדחות את הילד, אלא להפריד אותו ממצב בעייתי.

הפעלת פסקי זמן הם שיטות נאותות כאשר הילד מורחק מיד בעבור התנהגות לא נאותה, ונדרש לשבת לבד בשקט ולחשוב על מה שעשה. זה יכול להיות מאד מועיל לעזור לילדים תוקפניים או היפראקטיביים להירגע.

חשוב שפסקי הזמן צריכים להיות מותאמים לגיל ולאופי של הילד, ולחומרת ההתנהגות הלא מתאימה. כלל האצבע לגבי ילדים בגילים 7-3 שנים: פסק זמן במשך דקה אחת לכל שנת גיל של הילד. הניחו שעון עצר כך שהילד ידע כמה זמן הוא צפוי להישאר במצב הזה.

ולמרות כל זאת כדי שפסקי זמן יהיו יעילים אתם צריכים ללמד את ילדכם התנהגות חילופית. אחרי הפסק זמן,בקשו מהילד לכתוב או לצייר מה הוא עשה שאינו מתאים-או פשוט דברו אתו על כך. "איך תתנהג בפעם הבאה". ילדים בוגרים יותר יכולים לומר הצהרה של כוונה עתידית בציור, במשפט, או כמה שורות שמסבירות איך הם מתכוננים לשנות את התנהגותם.

עליכם לזכור שפסקי זמן מומלצים כשהמטרה היא חיובית: לתת לילדכם סיכוי לקחת הפסקה לזמן קצר ולנסות שוב ברגע שירגיש יותר טוב. זמן ההרגעות מאפשר לילד לתפקד טוב יותר כיוון שהוא נותן סיכוי להרגיש טוב יותר. היות שלמונח פסק זמן יש כל כך הרבה הקשרים שליליים, אפשר לבקש מילדכם לתת לפעולה הזאת שם חדש כמו למשל מקום להרגעה או מקום להרגיש טוב.

עבור ילדים קטנים מאד, נסו לקחת פסק זמן ביחד במקום שמעודד שקט ורגיעה. מקום זה יכול לכלול כריות, או חפץ שאהוב עליו.