Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





באיזה גיל ילד צריך לדעת מספרים

באיזה גיל צריך לדעת מספרים ?

כמעט כל הורה שמתחיל טיפולי ריפוי בעיסוק מתחיל להבין שיש טווחי זמנים מקובלים שילדים רוכשים מני מיומנויות וידע עולם. אז מגיעה השאלה באיזה גיל צריך לדעת מספרים. לשאלה זאת אני עונה שאין גיל כזה, הכל תלוי בחשיפה, עניין, תרגול, הפשטה ושפה.

ישנם ילדים רבים שכבר לקראת סוף גיל שנתיים מגלים עניין בספרות ובשמם ומתחילים ללמוד את שמות הספרות האחרות, לעומתם ישנם ילדים שרק בגיל חמש לפני כיתה א׳ לומדים את שמות המספרים וכתיבתם.

חשיפה של הילד בבית ובגן בהחלט מייצרת מאין נורמות שונות, שכן איך זה יתכן שילד אחד בן 3 יודע את כל המספרים ואחר בן 5 אינו יודע אותם.ילדים בני 3-4 שנמצאים בגן עם ילדי טרום חובה או חובה נחשפים בגן ללימוד שמות הספרות ו/או למשחקים שיש בהם משחקים. דרך זאת הם לומדים את שמות המספרים. כמובן ככל שהורה מתרגל את נושא לימוד המספרים דרך משחקי קופסה, ספרי מספרים או סרטוני לימוד ספרות כך הילד ישלוט בידיעה זאת מהר יותר.

לצד ההתפתחת הנורמטיבית, ישנם ילדים המציגים איחור בהתפתחות בתחום ההשפטה והשפה. ילדים אלו לעיתים מראים עיכוב ביכולת רכישת שמות הצבעים, שמות הצורות ומאוחר יותר עם שמות המספרים. ילדים אלו עוברים אבחוני התפתחות הילד שם נמצא קושי באחסון ושליפה מידע מילולי או קושי ברכישת סמלים. בקרב ילדים אלו יש היגיון ללמד ולחשוף בהדרגה בצורת משחק וספרים לשמות צבעים, צורות ומספרים כדי לצמצם פערים שעלולים להתפתח.