Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





מוסחות פנימית

מוסחות פנימית

22.5.2016

בחודשים האחרונים מגיעה אלי לטיפול ילדה מקסימה בת 8 וחצי. בטיפול אנו עובדים על יכולות מודעות לזמן, עצמאות ויעילות הכנת שיעורי בית והגברת מקצב ביצועים. לילדה יש סימנים לקשיי קשב קלים אך היא אינה מטופלת תרופתית היות ומצליחה להתגבר ולהתמודד ביעילות עם קושי זה. משיחה עם האם והילדה שוחחנו על מאפייני הקשב של הילדה. קשב ממושך, קשב סלקטיבי וגם מוסחות פנימית . מתוך עיבוד המידע ששיתפה האם עולה שהילדה כלל אינה מוסחת מגירויים חיצונים. האם אומנם יצרה עבורה סביבה לימודית נטולת גירויים אך אלו כלל לא מפריעים לה להתרכז ולעבוד ביעילות. מה שמאט את הילדה ומסיח אותה הוא בעיקר הגורם הפנימי. במהלך הכנת שיעורי בית נודדות מחשבותיה לאסוציאציות שונות הקשורות לשאלות או התוכן הנלמד או לנושאים אחרים. היא מוצאת עצמה חושבת ומתעסקת במחשבות שאינן רלוונטיות לשיעורי בית וכך קצב ההכנה נמתח ומתארך. אין זה פלא שהילדה רוצה ויודעת שזקוקה לאם כדי שתהיה "שוטרת הקשב" ותסייע לה לחזור ולהתמקד במחשבות והכתיבה הרלוונטית לשיעורי הבית. מוסחות פנימית יכולה להיות גם על רקע רגשי, אירועים ומחשבות שמסעירות את הידל ומעסיקות אותו וגם על רקע נטייה לחשיבה מתסעפת ומתפזרת נוכח גירויים רגילים.