Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





נורמות קשב וריכוז - ריפוי בעיסוק לילדים

נורמות כלליות התפתחות קשב

טווחי הקשב הכתובים מטה הם קווים כללים להתפתחות קשבית. אי עמידה בהם אינה בהכרח מבטאת איחור התפתחותי או קשיי קשב. לשם בדיקה של יכולות הקשב יש להתייעץ בנוירולוג ילדים ובהתרשמויות של מטפלים נוספים (פסיכולוגית התפתחותית ובמרפאה בעיסוק).

טווחי ריכוז גיל
מסוגל לשחק עם חפץ בודד או סביב נושא מסוים 5-10 דקות 3
מסוגל לשחק עם חפץ בודד או סביב נושא מסוים כ-10 דקות 4
מסוגל לשחק עם חפץ בודד או סביב נושא מסוים כ-10-15 דקות
מצליח להעסיק עצמו במשחק המעניין אותו עד טווח זמן של שעה
5

התפתחות הקשב מושפעת מאוד מגורמים נוירולוגים, גנטיים, כמו גם מדרישה או עידוד להתרכז זמן רב יותר על ידי תיווך. כך לדוגמה, ככול שהילד גדל בסביבה שבה מעודדים אותו להתמקד ולחקור לעומק משחקים או פעילויות בהם עוסק, הילד עשוי לפתח טווח קשב ארוך יותר.

כיום קיימת תפיסה כי קשיי קשב נובעים לא רק מגורמים מוחיים או גנטיים אלא מגורמים סביבתיים כמו ריבוי גירויים בעולמו של הילד (ריבוי משחקים, מכשירי טלוויזיה ומחשב) ,המקשים עליו להיות מסוגל להתמקד בכול אחד מהם בנפרד ומעודדים אותו לקפוץ מגירוי אחד לשני מבלי  לחקור ולהעמיק בכול משחק באופן פרטני.

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק כפר סבא
ריפוי בעיסוק כפר סבא