Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





אבחון ריפוי בעיסוק באמצעות אכילה

אבחון ריפוי בעיסוק באמצעות אכילה

איך הילדים שלכם אוכל ליד שולחן האוכל ? האם אכילה ליד שולחן הוא סוג של כלי אבחוני ? מסתבר שכן. אחד הכלים לאיסוף מידע בנוגע לצרכי הילד בריפוי בעיסוק הוא צורת ומאפייני האכילה של הילד. מצד אחד כל גיל מזמן את אתגרי האכילה שלו ואי אפשר להשוות אכילה של ילד בן שנתיים לאכילה של ילד בן ארבע. מצד שני אם יש לכם יותר מילד אחד וודאי כבר הבנתם שכל ילד שונה מאחיו. הילדה בת השנתיים שלכם יכולה לבקש מזלגון ולתפעלו ביעילות רבה תוך שהיא מביאה כל חתיכה של שניצל ופסטה הישר לפה ללא ליכלוך והפלות. אחותה בת הארבע עשויה לעומתה לגלות קושי לנעוץ את המזלג בשניצל, להעדיף אכילה בידיים ולטנף את סביבת הצלחת באין ספור פירורים על השולחן והרצפה. איך זה קורה ? זה לא אמור להיות הפוך, אז זהו, שגיל הוא לא בהכרח האינדיקטור היחיד לארגון ומאפייני האכילה. מסתבר שכבר בגיל צעיר אפשר לגלות הרבה על הילד מעצם התבוננות בדרכי האכילה שלו. בנוסף לכך, חשוב לראות מה השפעת ההסבר על דרכי האכילה של הילד. יש ילדה שיסבירו לה שצריך לקרב את הצלחת אליה ולאכול מעל הצלחת והפלא ופלא האכילה תהפוך להיות נקיה כי הילדה תפנים את העיקרון. לעומת זאת, ילדה אחרת שתקבל את אותו הסבר לא תפנים אותו והאכילה תישאר מאוד מלוכלכת גם בגיל חמש. ילדה זאת תצטרך מגוון התנסויות ותיווך מטפל והורים לשיפור אכילה

דרך אכילה אפשר לגלות מגוון מאפיינים אצל הילד
קצב אכילה- ישנם ילדים שקצב האכילה שלהם מאוד איטי וברמה התפקודית מתקשים לסיים את האוכל בהפסקה. יש כאלו שלא יסיימו כריך גם במשך ארבעים דקות ולעומתם ישנם ילדים שייסימו אותו בחצי דקה בלי ללעוס כמעט. קצב אכילה יכול להיות קצב יחודי רק לתחום זה או להוות מאפיין משמעותי של מקצב מאוד איטי או מהיר של תפקוד כללי. קצב אכילה איטי יכול להיות קשור למגוון סיבות כמו תת תחושה בפה, שרירי פה חלשים, מקצב מולד איטי של אכילה, מוסחות גבוהה ועוד. למקצב האיטי יכולה להיות השפעה שלילית על הספק ולמקצב מהיר יכול להיות השפעה על בריאות האכילה,נראות, סדר וארגון.
 
תנועה בזמן אכילה - ישנם ילדים שמתקשים לשבת ליד שולחן. הקטנים עשויים לגלות קושי לשבת לאורך זמן ולא לרדת כל הזמן לטיולים בבית והגדולים עלולים להתנדנד על הכיסא. צורך בתנועה ( היפראקטיביות) מתבטא הרבה בישיבה ליד שולחן האוכל, בנסיעה באוטו במפגשי הגן ובלימודים. צורך בתנועתיות לא תמיד מגיע עם קשיי קשב וריכוז
 
קשיי התארגנות - כמה פעמים הסברת לילד שלך איך אוכלים נקי, איך יושבים, מה עושים כדי לא לשפוך מים מהכוס או איך להסתובב בבית ולשים לב לא להפיל דברים מהידיים ומהשולחן וזה לא עוזר ? לילדים רבים יש קשיים מרחביים בהתארגנות עם חפצים. הם נוטים ללכלך, להפיל חפצים מהידיים, להפיל חפצים שנמצאים בקצוות השולחם, למעוד על חפצים שבדרכם. קשיים אלו מתבטאים הצורה שוטפת באכילה פחות נקיה ומסודרת המשפיעה על ארגון וניקיון הגוף והפנים, השולחן והרצפה
 
קשיי מוטוריקה עדינה - לא לכל ילד בן ארבע קל לנעוץ את השניצל במזלג ולא לכל ילד בן שבע קל לחתוך  אותו עם סכין. יש ילדים שתנועות מסויימות קשות להם ואז נראה הרבה העדפה לאכילה בידיים או בקשה שיחתכו או יאכילו אותם. 
 

לסיכום, תצפית על אכילה של הילדים מזמנת דרך טובה להבין האם עשויים להיות קשיים ספציפיים במקצב, ההתארגנות, התנועה והמוטוריקה עדינה אשר ספציפים לאכילה או לתפקודים נרחבים יותר. זה המקום להבין שהבעיה היא לא בהכרח התנהגותית וכי הדרכה, יעוץ או טיפול בתחום ריפוי בעיסוק עשוי לסייע לקידום אכילה נקיה ומאורגנת יותר או לפחות לייצר סביבה פיזית המותאמת יותר לצרכי הילד.