Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





הדרכת הורים וגננות לקידום ציור בגן

הדרכת הורים וגננות לקידום ציור בגן

הדרכה בריפוי בעיסוק

הילד לא רוצה לצייר ?

7.2.18
ילדים רבים מופנים לריפוי בעיסוק עקב הימנעות משולחנות היצירה בגן ו/ או ביצועים מעטים ומונמכים בתחום אחיזת עיפרון, צביעה, ציור, גזירה או יצירה.לשם קידום הילדים, חשוב להפנותם לאבחון ריפוי בעיסוק לשם בדיקת התפתחות מוטוריקה עדינה, גסה, תפיסה חזותית וגרפו מוטוריקה .למרות שבמרבית הפעמים התנעת תהליך הציור והיצירה מתחיל בטיפול ובבית, יש חשיבות לשמר ולפתח אותו בגן, סביבת התפקוד של הילד.

כמה עצות חשובות לעבודה בבית ובגן לקידום ילדים בתחום הגרפו מוטורי:

עידוד עקבי להשתתפות- ילדים רבים שמתקשים בתחום הציור והיצירה ו/ או סבורים שהתוצרים שלהם אינם טובים ביחס לעצמם ואחרים פשוט נמנעים. דפוס ההימנעות יוצר בעיה בפני עצמה היות והוא משמר חוסר עשייה בתחום ותחושת מסוגלות נמוכה. המפתח ליציאה ממצב זה הוא לעודד את הילד מהימנעות לעשייה.עשייה אינה אומרת שילד שלא נוגע בעיפרון יצייר או יצבע ציור שלם. היא בסך הכול אומרת שילד ישתתף בפעילות קצרה הקשורה לתחום באופן קבוע כדי לצאת מהמנעות לעשייה.

תחימת הפעילות- אם תבקשו מילד שאינו אוהב לצייר או מתקשה בתחום להשתתף בעבודה מופשטת וארוכה  כמו ציור ילד יש סיכוי רב שיסרב, אך אם תבקשו ממנו להשתתף בפעילות תחומה וקצרה עם עזרה יש סיכוי שיסכים. כך לדוגמא, במקום לצייר משפחה ליום המשפחה עודדו אותו לצייר יחד איתם רק פנים של דמות אחת. עזרו לו במידת הצורך. במקום לבקש שיצבע את כל הדמות עודדו אותו לצבוע רק את השיער ולא יותר. התחימה יוצרת תחושת ביטחון ושליטה גבוהה יותר ומעודדת ילדים לנסות.

מודל עבודה- ישנם ילדים רבים שכלל לא יודעים כיצד לגשת למשימה גרפו מוטורית. יתכן ומתקשים לאחוז עיפרון, לצבוע או לצייר אפילו דבר אחד. אם ההתנגדות עדיין קיימת, חשוב לתת לילד מודל ביצועי קונקרטי ולאפשר לילד להעתיק או לקבל ממנו רעיון. כך לדוגמא, להגיד, אני יצייר פרצוף של ילד ואז אתה תראה ותנסה לעשות כמוני או דומה. הראו לילד כיצד ניתן לפרק את הציור הכללי לחלקים, להמיר לצורות שמכיר, התייחסו מילולית לגודל ומיקום וכיצד ניתן להצליח על ידי עבודה בשלבים.

קידום נינוחות רגשית ביחס לתוצרים- יש ילדים רבים בעל אופי פרפקציוניסטי או נטייה להשוואות שחוששים מציור שאינו" יפה" או מושלם. בעיקר כשהם נמצאים בפינת הציור עם ילדים אחרים גדולים מהם או כאלו שנוטים ללגלג או להעיר הערות לא נעימות. חשוב לעודד את הילד על כל סוג של השתתפות בציור ואם הוא או ילד אחר בסביבתו אומרים הערה שלילית על הציור חשוב מיד להגיב באמירה תומכת כמו אין דרך אחת לצייר פרצוף, זה היופי בציור שכל אחד בוחר לצייר אחרת או אין נכון או לא נכון בציור...

דרישות לפי בגן בהתאמה לביצועים בבית ובטיפול- חשוב לעקוב אחרי ההתקדמות של הילד בטיפול ( לבקש מההורים לשמוע מה צייר בטיפול או לראות מחברת ציור מהטיפול ומציורים שהילד הכין בבית). אם לדוגמא הילד למד להעתיק את שמו או למד לצייר פרח, לעודד אותו לבטא זאת בגן.

עידוד לפני תחומי עניין – יש ילדים שאוהבים חשבון, יש כאלו שאוהבים חיות או ניסויים או נסיכות או גיבורי על. המשמעות האישית היא כלי משמעותי לעודד ילדים להשתתף בפעילות ציור, צביעה וגזירה. אם הילד אוהב חשבון, עודדו אותו ביחד איתם לכתוב מספרים בהקשר המשמעותי לו או בהקשר אחר. אם הילד אוהב מכוניות אך אינו יודע לצייר זאת, עודדו אותו לצייר כביש, רמזור ותנו לו מודל לציור מכונית.

זכרו, ככל שהילד ישתתף יותר בפעילויות גרפיות ויחווה בהם תחושה נעימה, פרגון ותוצרים שמהם שבע  רצון, כך נוכל לקדם אותו לעבר השתתפות וביצועים תואמי גיל.

בברכה,

אורית פינצבסקי
מרפאה בעיסוק