Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





טיפול רגשי לילדים עם פחדים, קשיי ביטחון וחרדה

טיפול רגשי לילדים עם פחדים, קשיי ביטחון וחרדה

האם העולם של הילד שלכם מלא בפחדים ? פחד מחושך, פחד להישאר לבד, פחד להיות בחברה ? פחד ממפלצות ? האם הילד חסר ביטחון ? האם הבכי שולט בחיי הילד ? האם עוצמת הבכי, התדירות והמשך גבוהים מאוד ? האם הקושי של הילד פוגע בתפקוד היומיומי או באיכות חיי הילד או ההורה ? האם המנעות היא מילת המפתח שמתארת את הילד בהקשר לתפקוד הכללי או התפקוד החברתי ? 
 
אבחון וטיפול בתחום הרגשי בילדים כבר מזמן מהווה חלק מסל השירותים של התפתחות הילד. כיום אין סיבה לשמור את הקושי בסוד או להתמודד איתו לבד. לאבחן את סוג הקושי ולקבל הדרכה רגשית יכול לסייע רבות לתפקוד הילד ולהתמודדות ההורית.
כאמא וכמרפאה בעיסוק נתקלתי פעמים רבות בכתבות על קשיים רגשיים אך מעט מאוד פירוט על כלים והדרכה בנושא. 
אומנם אנני מטפלת רגשית אך כמרפאה בעיסוק במשך 13 שנה אספתי כלים כללים וחשובים בעבודה מול ילדים החווים פחדים, חוסר ביטחון ונטיה לבכי בעוצמה, תדירות גבוהים. בחרתי לשתף אתכם בכלים חשובים
 
תגובה הורית מאורגנת - פעמים רבות הורים עומדים בחוסר אונים מול בכי ופחדים של ילדיהם. הכלי הראשון שההורים צריכים לקבל הוא לדבר לנהל את סיטואציית הפחד או / הבכי ולא לתת לילד לנהל אותו או לפחד והבכי להוביל את הסיטואציה. במילים אחרות פחות הכלה של הקושי ויותר איסוף, אחזקה וניהול סיטואציה. 
 
הסחת דעת - אומנם אין ספק כי ילד החושש מחושך, ילדה הפוחדת מסיטואצעה חברתית או ילד החושש מפרידה חשים פחד חזק. יחד עם זאת אין זה אומר שהוא צריך להשתלט עליהם. לאחר ביטוי מילולי שמסביר כי אתם רואים את הפחד ומבינים אותו אפשר וכדאי להסיח את הדעת לנושאים אחרים. משחק, ספר קריאה, פעילות שהילד אוהב או בדיחות שמאוד מצחיקות את הילד.הסחות דעות עקביות לחשיבה ופעילות שמצחיקה או מעניינת את הילד הם דרך טובה לעצור את שטף מחשבות הפחד ולעבור למחשבות חיוביות ונעימות. מחשבות מסוג אחר.
 
מתן שליטה - הפחדים של הילדים מבטאים תחושת חוסר שליטה ולכן חשוב לספק לילד תחושה וכלים לשליטה. שליטה מושגת בצורות מגוונות ומותאמות לסיטואציה. שליטה יכולה להיות מושגת על ידי דרכי פרידה קבועה ליחד שחושש מפרידה. פרידה מושגת על ידי ידיעת סדר הפעילות בגן והטרמה קבועה של אלו כדי להפחית פחדים אצל ילדים בעלי חוסר ביטחון חברתי. שליטה מושגת על ידי מתן תפקידים בבית ובגן שהילד מצליח ואוהב וחש בהם שליטה. בטיפול רגשי בנושא פחדים מנסים פעמים רבות לגלות איך ובאיזה מצבים ותפקודים ניתן לילד לחוש שליטה. שליטה שתווסת את תחושת חוסר הביטחון ותחליף אותה בתחושת ביטחון.
 
הכחדה - ילדים רבים החווים חוסר ביטחון ופחדים מבטאים את פחדיהם בבכי רב ובדפוס המנעותי. חשוב מאוד שסביבת המשפחה תכיל את הקושי אך תנהל את הסיטואציה ותתמקד ביותר הכחדה של בכי והמנעות ( על ידי יחס מועט לבכי) ויותר יחס לעשייה והתמודדות. 
שיח על הצלחות - חשוב מאוד לשקף לילד את הצלחותיו בדרך קבע ולהסביר לו מה עזר לו. לדוגמא, להגיד ראת איך היית אמיץ ונשארת בחדר לבד עד שסיימתי לתלות כביסה או ראית איך נפרדת ממני יפה ושהציור ( הכללי או הציור לאמא) עזר לך. גם לי היה כל כך נעים להפרד ממך בגן בצורה בוגרת ללא בכי וגם לקבל בסוך היום את המתנה ממך ( ציור במתנה). 
 
חיזוקים וצ'ופרים - כל הורה יודע שהשיטה ההתנהגותית עובדת. על חמש פעמים שהילד נפרד יפה, נשאר בחדר לבד, מתמודד עם פחד מ... חשוב שידע שמקבל מתנה. חשוב לעשות טבלת חיזוקים, לבקש מהילד להדביק בה מדבקה כל פעם שמצליח להתמודד בהצלחה עם הפחד ולחזק אותו בפרגון מילולי על ההצלחה. ככל שהםחד והקושי קשה יותר חשוב לצ'פר ולפרגן לילד בתדירות ובעוצמה גבוהים יותר. שיח עקבי הממוקד בהצלחות הילד והדרכים שסייעו לו לצד מתן חיזוקים דרך מתנות ממשיות מסייע רבות לילדים רבים. 
 
בנוסף, חשוב תמיד לנסות לשמור על אווירה נעימה, לנהל סיטואציות ולהבנות אותם ולהמנע מכניסה לויכוחים ומאבקי כוח