Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





קשיי התארגנות בוקר אצל ילדים

קשיי התארגנות בבוקר אצל ילדים

הילד בגיל שמונה ועדיין צריך עזרה בהתארגנות והתנהלותהבוקר ?
 
בעיית ההתארגנות בבוקר מלווה משפחות רבות. בעיקר בגלל שהסיבות לקושי יכולות להיות מגוונות מאוד. לפני שמדברים על מה עוזר לשפר התארגנות בוקר צריך בדיוק מה הבעיות הספציפיות בהתארגנות הבוקר ולאיזה מרכיבים קשורים.
 
בעיות בויסות החושי - לעיתים ישנה אוכלוסיה לרוב בגיל הרך שמגלה קושי בתחום הלבוש עקב רגישות חושית לבדים ומגע קל. ילדים אלו יתעצבנו ויתנגדו באופן קבוע לתהליכי הלבוש. הם יתלוננו על תוויות שמציקות להם, תווי תפר בגרביים, הם יתנגדו לשיכבה שניה של חלוצה עקב אי נוחות בתחושה ובאופן כללי עונות מעבר הדורשות שינויי לבוש יהיו תקופות יותר קשות. לעיתים קרובות מדובר בתופעה זמנית שחולפת מעצמה עם הגיל ולרוב מתעדנת אך לעיתים המצב ימשך שנים.במקרה זה חשוב לפנות להתייעצות עם מרפאה בעיסוק ולבצע אבחוו והדרכה מסודרת.
 
בעיות בקשב ו/או תפקודים ניהוליים - קבוצה נוספת של ילדים היא קבוצה שמתקשה בהתארגנות בוקר עקב קשיים שונים כמו קושי ביזימת הפעולות ( אינו קם מהמיטה), קושי לזכור מה נדרש לעשות ( שוכח לצחצח שיניים), מוסחות גבוהה מאוד בעת התארגנות וקושי לבצע מעברים בין משימות, חוסר ארגון בביצוע המשימות, בעית מודעות וניהול זמן ועוד. במקרים אלו מומלץ גם לבצע הערכה בריפוי בעיסוק ולקבל הדרכה ממרפאה העיסוק. לעיתים פעולות קטנות כמו שינוי רצף הפעולות, שינוי מקום הלבוש או תרגול זיכרון כל רצף הפעולות מסייע לילד בשיפור. לעיתים יש צורך במקביל בעבודה קוגניטיבית והתנהגותית מול הילד לשיפור עצמאות ויזימה. ככל שהילד וההורה יותר מעורבים בעבודה על שיפור ההתארגנות ומטרות הטיפול יותר ברורות לילד ומתאימות ליכולותיו כך ניתן לשפר ביצועים בקצב של הילד.
 
קשיים רגשיים -  התארגנות הבוקר טומנת בחובה אתגרים רבים שאנחנו המבוגרים כלל לא חושבים עליהם. יש ילדים שמאוד רוצים לשחק בבוקר והם נדרשים במקום זאת להתארגן ולצאת מהבית. יש ילדים שמאוד לא אוהבים ללכת לגן או לבית הספר והקושי להתארגן בכלל מגיע מחוסר הרצון להגיע למסגרת החינוכית. חשוב שנבין ונהיה מודעים למקורות ההתנגדות כי הם הבסיס לדיאלוג עם הילד והדרך לשיתוף פעולה גבוה יותר.פעמים רבות כשבבית ספר יותר טוב לילד גם המוכנות והמוטיבציה להתארגן אליו עולה.