Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





אפיזודות של דברים לפה
אפיזודות של דברים בפה
 
הוא אף פעם לא היה ככה אז למה עכשיו ? הוא חוזר מהגן עם שרוול רטוב או צווארון חולצה רטוב מרוק. גם בבית הוא מכניס צבעים לפה, משחקים וכמעט כל דבר. הוא גם לפעמים לועס אותם ואז הורס משחקים. כמה שאני לא מבקשת שום דבר לא עוזר.
 
הורים רבים משתפים מרפאות בעיסוק על נטיות חריגות של הכנסת דברים לפה. כחלק מאבחון הנושא נבדק האם מדובר בתקופה חדשה של צורך מוגבר בהכנסת חפצים לפה או שמדובר בילד עם נטייה לחיפוש גירויי פה לאורך כל חייו או בפרק זמן ממושך מאוד ומגיל צעיר.
 
כשמדובר בתופעה שפתאום צצה והופיעה צריך לנסות להבין מה סיבתה. מה פתאום שעכשיו בגיל ארבע או חמש הילד חוזר עם שרוול או צווארון חולצה רטוב מהגן? למה לועס בגדים וחפצים. פעמים רבות וכמובן לא תמיד מדובר באפיזודה רגשית. מצב שבו הילד חווה קושי או עומס רגשי ומתעל אותו לדבר הכי זמין ( ללעיסה או מציצת שרוול). לא חסרים סיבות לקשיים רגשיים בגן שכמובן גורמים לחוסר שקט רגשי גם בבית. יכולה להיות סיבה גלויה כמו קושי להתנהל מול קבוצת השווים או סיבה פחות ברורה כמו  דרישות התנהגות מורכבות עבור הילד ויוצרות לחץ, איש צוות שגורם לתחושת לחץ עקב התנהלות מולו או מול ילדים אחרים, ילד אלים בגן וכד'. יכולות להיות גם סיבות משפחתיות כמו תקופה קשה בבית, הרבה ריבים ואלימות בין אחים. במקרים אלו ככל שהלחץ הנפשי רגשי יחלוף כך עשוי לחלוף גם העיסוק המוגזם בחיפוש גריית פה. כמו כן הכנסת דברים לפה  עשוי להתפתח כהרגל או כדרך להשיג תשומת לב. 
 
במידה והעיסוק בגריית פה נמשך תקופה ממושכת (מעל שלושה חודשים) מומלץ לערוך שאלון פרופיל סנסורי ותשאול גננת והורים כדי לנסות להגיע בהדרגה לאבחנה יותר מדוייקת בנוגע לצרכי החיפוש החושי והקשר שלהם לתגובות רגשיות והתנהגויות של הילד.