Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





סף תסכול נמוך אצל ילדים . ריפוי בעיסוק ילדים

 

סף תסכול נמוך אצל ילדים

שלבי התפתחות רגשית של ילדים - סף תסכול נמוך

ילדים רבים מופנים לטיפול ריפוי בעיסוק עקב סף תסכול נמוך לאחר אבחון של התפתחות הילד. ילדים אלו מתקשים להתמודד עם מצבים חדשים, מורכבים וקשים ולרוב מגיבים למצבים אלו בבכי, צעקות או דפוס הימנעותי. ההורים נמצאים בבעיה. מצד אחד הם אינם רוצים לגרום לילד מצוקה רגשית, ומאידך הם רוצים לעזור לילד ללמוד להתמודד עם מצבים מורכבים וקשים.

ממה נובע סף תסכול נמוך ?
סף תסכול נמוך יכול להיגרם מסיבות משולבות הקשורות לילד ולסביבתו.על פי רוב, ילדים המגלים סף תסכול נמוך הם ילדים שיש להם קושי ביכולות כלשהיא (קושי גרפו מוטורי, קשיי הבנה) קלים עד קשיים. ואולם, הקושי המרכזי שיוצר את בעיית סף התסכול הנמוך הוא יכולת התמודדות רגשית בלתי בשלה. לילדים אלו קשה לשלוט ברגשותיהם כשהם נחשפים למצב קשה, הם מתקשים להתמיד בפעילות מורכבת בגלל החשש מהקושי והם נמנעים מלהתמודד עם פעילות חדשה ומאתגרת. פרט לגורמים הקוגניטיביים והרגשיים הקשורים לילד גם לסביבה יש חלק גדול בסף התסכול הנמוך. ילדים אלו נמצאים לרוב בסביבה מגוננת ועוטפת. סביבה זאת אינה חושפת את הילד לפעילויות מאתגרות וחדשות (אלא נצמדת למוכר ולקל), סביבה זאת פותרת לילד בעיות מבלי שלילד תהיה הזדמנות לנסות לפתור אותם בעצמו וסביבה זאת אינה מעבירה לילד אחריות על תפקודו והתפתחותו. לאור כך אין זה פלא שכשהילד צריך להתמודד עם החדש והמורכב הוא מגיב בפחד, חשש ולחץ רב. לרוב ההורים,הגננות והמטפלים המסורים רוצים לעזור ולגונן על הילד, אך למעשה באופן לא מודע הם רק תורמים לשימור קשיי הילד ותורמים לסף התסכול הנמוך.

מה עושים כדי לעלות את סף התסכול של הילד ?
כדי לעלות את סף התסכול צריך לאבחן את מוקדי הקושי של הילד. בשלב הבא כדאי להיעזר בטיפול מקצועי (ריפוי בדיבור, ריפוי בעיסוק, הוראה מתקנת) ובכך לסייע לילד לשפר את יכולותיו. *במקביל חשוב לחשוף את הילד לפעילויות מורכבות ומאתגרות (במידה הנכונה) ולהקנות לו כלים להתמודדות רגשית וקוגניטיבית עם מורכבות זאת . תחילה הילד מתנגד (נמנע, בוכה, צועק) אך לאט לאט נפתח לניסיונות אלו ואף בונה דרכם את תחושת המסוגלות והביטחון העצמי. אין ספק כי חשיפה מדורגת למשימות חדשות ומאתגרות המלוות בתיווך מותאם יכולות לגביר באופן משמעותי את יכולתם של ילדים להתמודד עם החדש  המורכב והקשה.

בסביבה מודרנית שבה השינויים וההסתגלות הוא הכרח יומיומי, הצורך ללמד את הילד כיצד להתמודד באופן רגשי וחשיבתי עם החדש, המורכב והמאתגר הופך להיות חיוני ביותר.

הפתרון הטוב ביותר והיצירתי ביותר תמיד טמון בלב הבעיה.

עזרו לילד להתמודד עם הקושי ולא להימנע ממנו !

*ליישום ההמלצות בכתבה זאת ניתן לפנות להדרכת ריפוי בעיסוק.

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק ילדים , M.Sc
מכון התפתחות הילד - ריפוי בעיסוק לילדים , כפר סבא