Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





התפתחות מאוחרת בקרב ילדים . הבשלה איטית האם היא בעיה ?

שלבי התפתחות של ילדים - התפתחות מאוחרת

האם הילד שלך מתפתח לאט יותר ומאוחר יותר ביחס לבני גילו ?האם הילד שלך רוכש מיומנויות משחק, למידה ותפקוד מספר חודשים מאוחר יותר לעומת בני גילו? האם הבשלות הרגשית שלו נמוכה ביחס לחבריו? האם הילד מציג סימנים של הפרעות קשב וריכוז, קשיי למידה או  קשיים רגשיים (קשיי הסתגלות, פרדה או סף תסכול נמוך) ?במידה ועניתי על השאלות הראשונות בחיוב יתכן והילד שלך הוא Late Bloomer . ילד אשר רוכש את אבני ההתפתחות בהצלחה, אך עושה זאת באופן איטי יותר ביחס לבני גילו.
 
"הבעיה" אצל ילדים אלו היא בעיית זמן ותהליכיות. מצד אחד הילד מגלה קושי מסוים בפעילויות משחק ולמידה המצופה מבני גילו. קושי זה גורר תחושת מסוגלות נמוכה, דימוי עצמי נמוך, סף תסכול נמוך או הימנעות מתחומי הקושי. מצד שני הבעיה הזאת "נפתרת" עם הזמן כי הילד כן לומד לבצע בהצלחה את הפעילות המצופה ממנו ותפקודו בתחום הקושי הולך ומשתפר . השיפור מגיע עקב תיווך, תרגול וגם עקב התפתחות נורמטיבית.

איך עוזרים לילדים עם התפתחות מאוחרת (ילדי ה- Late Bloomer)?

הבנה והתחשבות במקצב הילד
קודם כל מבינים אותם. מבינים שיש דברים שקשה להם לעשות, שיש דברים שלוקח להם יותר זמן ללמוד ולא לוחצים עליהם להספיק, למהר או לעשות משהו שמאוד קשה להם.

סגירת פערים עקבית
היות והילדים האלו הם תמיד בפער כלשהו לעומת בני גילם בגן או בבית ספר חשוב לתת להם חיזוק לימודי ורגשי על בסיס קבוע. החיזוק הלימודי יכול לבוא לידי ביטוי בטיפולי ריפוי בעיסוק, העשרה אינסטרומנטלית (פוירשטיין), הוראה מתקנת, סבא או בן משפחה שמתרגל עם הילד באופן קבוע מיומנויות ופעילויות לימודיות. חשוב שהחיזוק הלימודי יתמקד במטרות ספציפיות ובמטרות החשובות והמרכזיות ביותר בחיי הילד. לדוגמה, בכיתה א', המיומנויות החשובות ביותר הם לימוד קריאה וחשבון. חיזוק רגשי יכול לבוא לידי ביטוי בתרפיה (תרפיה באומנות, תרפיה בדרמה, הדרכת הורים). חיזוק זה נועד לאפשר לילד לפרוק את הפחדים, התסכולים והרגשות הקשים שחווה במהלך היום ולעבד אותם בצורה טובה. 

תיווך איכותי
כדי לבנות את היכולות והביטחון של הילדים האלו צריך לספק להם חוויות רבות של הצלחה דווקא בתחומי הקושי על ידי התאמת פעילויות ברמת האתגר המתאים לילד (Just The Right Challenge) המלווה בתיווך לתחושת מסוגלות (תיווך על פי שיטת פוירשטיין).

לסיכום, ילדי ה- Late Bloomer  הם ילדים שעשויים לגלות איחור התפתחותי ופערי משחק ולמידה ביחס לבני גילם. כדי לטפל ב"בעיות, של ילדים אלו כדאי לחזק אותם על בסיס קבוע הן ברמה הלמידית והן ברמה הרגשית. בנוסף, חשוב שההורה יבין כי להתפתחות האיטית בגיל הצעיר אין כל יכולת להעיד על איכות ומאפייני ההתפתחות בגיל המבוגר. למעשה, יש הגורסים כי ילדים שהתפתחותם בגיל הצעיר הייתה איטית ומאוחרת מבשלים טוב יותר בגיל המבוגר והופכים להיות מבוגרים מצליחים, יצירתיים או פורצי דרך בתחומים שונים. הפרח שסירב לצמוח ושנדרש להשקות אותו יותר מהפרחים האחרים בגינה, צמח להיות פרח גדול וייחודי. פשוט לקח לו יותר זמן...

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק לילדים, M.Sc.
מכון התפתחות הילד - ריפוי בעיסוק , כפר סבא