Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





משחק ילדים נחש מי,

משחקים מומלצים לילדים

שם המשחק : נחש מי
סוג משחק : משחק קופסה של חברת קודקוד
גיל מומלץ -  5+
אורך משחק ממוצע – 10-15 דקות

מטרת המשחק – למצוא את הדמות המוסתרת של השחקן השני . הדמות המוסתרת היא דמות אחת מתוך הדמויות המופיעות בלוח המשחק.מהלך המשחק : מסדרים את הדמויות בתוך הלוחות. כל שחקן בוחר דמות ומסתיר אותה בחלק הקדמי של לוח המשחק שלו. המשחק מתקדם בתורות. בכל תור שואל השחקן את השחקן השני  שאלה שתשובתה "כן" או "לא" במטרה להבין מהם מאפייני הדמות שהסתיר השחקן השני.

לדוגמה
שחקן ראשון: "הדמות שלך היא גבר/ בן/זכר" ? שחקן שני : "לא",
שחקן שני מוריד בלוח שלו את כל הדמויות שהם גברים ומסיק שהדמות המוסתרת של השחקן הראשון היא אישה.

 

מיומנויות נדרשות במשחק
יכולת ביטוי מילולית – שאלת שאלות ברורה ומדויקת.
השוואה בין דמויות הלוח ומציאת המכנה המשותף הגדול ביותר שיסיע לשאול את השאלות המרכזיות ביותר ולמצוא את הדמות של השחקן השני.
הסקת מסקנות – יכולת הסקת מסקנות מתוך תשובות השחקן. (לדוגמה, אם השחקן השני עונה בשלילה על השאלה האם דמותו היא עם כובע, צריך להסיק כי הדמות היא ללא כובע ולהוריד את לוחות הדמויות עם כובע). 
זיכרון – לזכור אלו שאלות נשאלו ולא לחזור עליהם.
קשב – ככל שמספר הדמויות שצריך לגלות אותם בו זמנית גבוה נדרשת רמת ריכוז גבוהה יותר. 
 

מדד כיף לי – לא כיף לי
ציון -  9/10
ילדים בגילאי 5-7 יכולים ליהנות מהמתח של המשחק (תהליך הגילוי של הדמות המסתתרת), הפעולה המוטורית של הורדת הדמויות שנפסלות וההצלחה במציאת הדמות.

 

מדד שוב פעם  - נמאס לי
ציון – 5/10
בגלל שהמשחק הזה כיפי, ילדים ירצו לשחק בו לפחות כמה פעמים כדי ללמוד את המשחק ולהשתכלל בתהליך. ואולם, כעבור מספר פעמים הם יבינו את רעיון המשחק (רעיון משחק יחיד) וקרוב לוודאי שינטשו את המשחק לטובת משחקים חדשים יותר, מאתגרים יותר או קלאסיים יותר. לסיכום, משחק שמשחקים עם הקנייה או מפעם לפעם.

 

מדד למדתי משהו – לא למדתי כלום
ציון 7/10
למשחק יש פוטנציאל ללמד ילדים להתבונן יותר בחדות באנשים (פיתוח הבחנה חזותית), להתבטא באופן מילולי במדויק, להסיק מסקנות בתהליך אלימינציה ( ראה דוגמת משחק בפסקה הראשונה). חשוב שההורה או המבוגר יסביר לילד על הקשר שבין תהליכים ההסקה במשחק לתחומים אחרים בחיים או לסוגי הוראות דומים (תיווך להעברה והכללה). כמו בכל משחק הפועל על תורות יש במשחק תרגול של מיומנויות חברתיות (לחכות בתור, לתקשר, לקבל הפסד עקב שאילת שאלות פחות יעילות).

 

מדד יופי, אסטטיקה ואיכויות חומרים
ציון 7/10
המשחק צבעוני ומושך, הדמויות נחמדות. קלפי הדמויות המוסתרות עשויות מקרטון דק ונוטות להתקפל ולהתקמט עם הזמן.

שורה תחתונה - משחק מומלץ לילדים
מומלץ לקנות את המשחק לילדים בגילאי 5-6 לכף ולפיתוח היכולת המילולית ויכולת הסקת מסקנות. המשחק מומלץ מאוד ככלי תרגול שפתי לילדים עם קשיי שליפה, איחור שפתי, קשיי ארגון משפט וקשיי הסקת מסקנות (עקב נטייה לחשיבה קונקרטית).
 


אורית פינצ'בסקי , M.Sc. 
מרפאה בעיסוק כפר סבא
קליניקה ריפוי בעיסוק כפר סבא