Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





מוכנות לכיתה א בחשבון

מוכנות לכיתה א

מוכנות לכיתה א' - חשבון

המעבר מגן חובה לכיתה א' הוא מעבר מורכב שלעיתים מעלה שאלות. האם הילד מוכן לכיתה א', האם בשל רגשית?, האם מוכן ללמוד קריאה, האם מוכן לכתיבה ולחשבון?  במרבית המקרים ההורה אינו יודע מה כוללת מוכנות הזאת.
 רוצים לבדוק אם הילד שלכם מוכן לחשבון בכיתה א' ? בדקו את התחומים הבאים:

ספירה
ספירה קדמית ספרה אחורה , ספירה מהאמצע.
בדקו עד כמה הספירה מדויקת, שוטפת ואוטומטית בשלושת סוגי הספירה.

שימור כמות
פזרו בפני הילד אביזרים זהים בכמות מסוימת, שנו את מיקומם על ידי פיזורים והרחבת הרווח ביניהם. שאלו את הילד האם בהשוואה יש במצב הראשון אותו דבר כמו במצב השני, פחות או יותר. בקשו מהילד לנמק. את הסיבה לשימור הכמות.
חזרו על תהליך זה על ידי שינוי מיקום של המים. פעם שימו בצלחת ופעם בכוס. ודאו שהילד רואה שאתם שופכים את אותו כמות מהכוס לצלחת.
 
חיבור וחיסור
חיבור וחיסור בטווח העשרת הראשונה בעל פה ובכתב.
בדקו יכולת חיבור באמצעות תרגילי  חשבון ובאמצעות שאלות מילוליות  בנוסחים שונים:
לענת היו שש בובות, סבתא קנתה לה עוד שלוש כמה  בובות יש לה עכשיו
לדני היו שלוש דגים באקווריום, כמה דגים צריך להוסיף כדי שיהיו לו שישה
נטע קיבלה שבע צבעים ורוני קיבלה ארבע, כמה צבעים קיבלה נטע יותר מרוני 
 
תפיסת כמות
מסוגל לתפוס כמות של 4 ו-5 פריטים מבלי לספור אותם
 
התאמת כמות למספר
הבנת הקשר בין ספרה לכמות המייצגת את מספר זה.

בדיקת תהליך העבודה לעומת תוצר העבודה
פרט לאופרציה עצמה חשוב עוד יותר לבדוק את מהלך העבודה של הילד
האם השתמש באסטרטגיות
האם השתמש באצבעות או חפצים לשם ספירה - מתאים ולגיטימי לגיל
אלו סוגי טעויות חזרו - טעויות דילוג, טעויות הבנה, טעויות פזיזות
האם הילד זוכר חלק מתוצאות תרגילי החיבור בעל פה עעשה מספר פעמים בעבר
האם  הילד מבין את הקשר בין פעולת החיבור ופעולת החיסור ומבין הקשר בין פעולות אלו לתפקוד יומיומי  ועושה אותם ספונטאני
(קניתי שני גוגסים, היו לי ארבע, עכשיו יש לי..)
האם הילד יודע לנמק את תשובתו בצורה נכונה ובאופן מילולי
 
בהצלחה
אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק לילדים
מכון ריפוי בעיסוק