Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





התפתחות הילד מערכת התחושה

התפתחות הילד בתחום התחושה

שלבי התפתחות הילד בתחום המגע

מערכת המגע מאפשרת לילד ללמוד על עולמו דרך חווית מישוש. זוהי אחת המערכות המתפתחות ומבשילות באופן הראשוני ביותר ומהוות את הבסיס להתפתחות מוטוריקה עדינה.

בגיל שנה עד שנתיים וחצי אין חקירה פעילה של מישוש. הילד נוטה לתפוס לגעת לדחוף את החפץ. כף היד אינה פעילה במגע עם החפץ. ומרבית התחושה מתקבלת מהפה כאשר התינוק מכניס חפצים אליו. חשוב מחד להשגיח על התינוק מפני הכנסה של דברים חדים, קטנים או רעילים אך גם לאפשר חקירה זאת משום שזאת דרכו של התינוק לחקור את העולם בשלב זה.
משחקי מגע - מצא את המקום שנגעתי בך

בגילאי 3-5 מתחיל הילד לחקור את עולמו בצורה גסה. הילד אוחז ותופס אובייקטים בכף, היד ובמרכז האצבעות. בגיל ארבע וחצי החקירה נעשת באופן גלובלי ומקרי.
משחקי מגע – נחש את המרקם – מחוספס, חלק, זיהוי בסיסי של חפצים דרך המגע ללא ראייתם.

בגילאי 5-6 שנים ישנה התחלתה של שימוש שיטתי בשתי ידיים ואזור האצבעות והילד לומד לחוש תחושת שונות בידו. משחקי מגע כוללים מישוש והבחנה בין אובייקטים דומים דרך המגע.

 

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק לילדים
מכון התפתחות הילד - ריפוי בעיסוק , כפר סבא