Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

צור קשר
שם :
טלפון :
נושא :
חדשות אחרונות

הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק. 

 




אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.






אבחון פרטי בריפוי בעיסוק לילדי בית ספר.





 


טיפול פרטי בריפוי בעיסוק לילדי גן.





 


טיפול בריפוי בעיסוק לילדי גן דרך קופות החולים.





 


הדרכות הורים  בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סייעות בריפוי בעיסוק.





 


הדרכת סטודנטיות לריפוי בעיסוק.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי גן.





 


אבחון יכולת הלמידה בשיטת ה-LPAD  לילדי בית ספר.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי גן.





 


טיפולי העשרה אינסטרומנטלית (שיטת פוירשטיין) לילדי בית ספר יסודי ותיכון.





הילד שלא מתשמש ביד שמאל

הילד שלא מתייחס ומשתמש ביד שמאל - חוסר שימוש ביד הלא דומיננטית

ליטראליות יתר וקשיים בתחום מוטוריקה עדינה

האם ילדך אינו משתמש ביד הלא דומיננטית ? האם ילדך משאיר את היד הלא דומיננטית מתחת לשולחן בזמן ציור, צביעה והעתקה ואינו משתמש בה כיד עזר לייצוב הדף ? האם צריך להזכיר לילד לשים את היד על השולחן ? האם נראה שהילד מזניח את ידו השמאלית או צידו השמאלי ואינו משתמש בהם אלא אם חייב ?

ילדים רבים מגלים סימנים של חוסר התייחסות ליד הלא דומיננטית והעדר שימוש ספונטאני בה. הסיבות למאפיין זה הם לרוב נוירולוגיות (פעילות נמוכה בצד המוח הנגדי לצד היד הלא דומיננטית).ידוע כי ישנם מצבים שבעקבות שיתוק מוחין או שטף דם מוחי יש הזנחה של צד בגוף הילד. ואולם, גם בקרב ילדים עם קשיי מוטוריקה עדינה וילדים עם לקויות למידה נצפו סימנים להעדר שימוש ביד עזר. חוסר השימוש ביד הלא דומיננטית פוגע בביצועים של הילד. באופן כללי ילד שמזניח את היד הלא דומיננטית לא יגלה צורך להשתמש בה כדי לתמוך בנייר, במשחק וכד'. באופן שכזה הוא לא ישכלל את איכות ויעילות יכולותיו הידניות. במצבים אלו ניתן יהיה לראות קשיים בגזירה, בדיוק הציור, במשחקי כדור ועוד.

אז מה עושים כשהילד לא משתמש ביד ?
טיפול בחוסר שימוש ביד או בצד מסויים בגוף יכול להיעשות באמצעות טיפולי ריפוי בעיסוק, ספורט טיפולי או פיזיותרפיה. מטרת הטיפול היא לאתר את התפקודים שבהם הילד אינו משתמש ביד או בצד הבלתי דומיננטי, לאתר את המיומנויות המוטוריות הנדרשות להם ולתרגל את תפקודים אלו באופן ישיר ובאופן עקיף באמצעות שימוש רב ביד והרגל באופן ליטראלי (צד אחד)באופן בילטראלי (בתיאום עם היד הדומיננטית). השימוש הרב, היעיל והמודע ביד עזר בטיפול יסייע לילד ללמוד לערב את היד הלא דומיננטית בתפקודו.

אורית פינצ'בסקי
מרפאה בעיסוק,   
מכון ריפוי בעיסוק - התפתחות הילד